Plast een net drachttige merrie vaker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maribor

Plast een net drachttige merrie vaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 17:51

Mijn merrie is net drachtig gescand. Dus een week of 3 is ze nu. Het is overigens een paard waar je nooit aan ziet dat ze hengstig is, dan plast ze ook niet vaker. Nu zie ik haar zo vaak staan plassen, ongetwijfeld iets met hormonen.en anders let ik nu beter op haar dan anders. :D Wie herkent dit ook? (Gewoon nieuwsgierig, verder is ze gezond)

germieJarig

Re: Plast een net drachttige merrie vaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 07:23

Mijn merrie ging plassen op de trailer toen ze drachtig was. En helaas heeft ze dat nooit meer afgeleerd. ;) . Dus ik kan na een ritje met de trailer de trailer laten drogen. En soms ook geheel schoonmaken, want in het natte stampen vindt ze ook fijn.
Voor de drachtigheid deed ze het nooit.

Vrouwen die zwanger zijn moeten ook continu naar de wc. Dus het kan best.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 08:31

Niet als je net zwanger bent hoor, dan ren je nog niet om haverklap naar toilet.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 08:42

Met merries nooit opgevallen maar ik rende toen ik net zwanger was zeker continu naar de wc. Mijn hele onderbuik was gespannen. Juist die eerste weken. Daarna ging het weer beter. Ik denk dat het dus zeker door de dracht kan komen. Hopelijk heeft ze er snel minder last van :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 08:53

Mijn vorige merrie ging vanaf dag 16 dracht haar staart standaard wat hoger dragen. Kennelijk gebeurt er toch iets van binnen wat ze (soms kunnen?) merken/voelen