Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Eerst lijkt het me verstandig om naar een goeie combinatie te gaan kijken. Zonder papier fokken klinkt al niet heel doordacht. Kleintjes voor de fun lopen er al genoeg
Art_Ificious schreef:Cioccolato schreef:Eerst lijkt het me verstandig om naar een goeie combinatie te gaan kijken. Zonder papier fokken klinkt al niet heel doordacht. Kleintjes voor de fun lopen er al genoeg
Dit idd. Je geraakt ze ook amper kwijt als je ze wil verkopen.
janderegelaa schreef:rien10 schreef:KWPN
Duitse Rijpony
Belgisch Warmbloed
NRPS
Allemaal kruisingen. Geen raspaarden, het betreft hier een stamboek, geen ras.
Twee rasloze paarden kunnen prima nafok geven.
Ik denk dat we het hier hebben over een kruising zonder afstamming.
rien10 schreef:KWPN
Duitse Rijpony
Belgisch Warmbloed
NRPS
Allemaal kruisingen. Geen raspaarden, het betreft hier een stamboek, geen ras.
Twee rasloze paarden kunnen prima nafok geven.
Nikkay schreef:Ik heb inderdaad benoemd dat er bij de veulens geen stamboek papier aangevraagd gaat worden. Allebei mijn merries hebben compleet papier, en de hengst heeft dat ook. Ze zijn ook heel bewust bij elkaar gekozen, het is niet zomaar een willekeurige combinatie, maar ik snap dat dat nu zo over komt.
Dat was ook niet echt wat ik bedoelde. Ik doelde meer op het feit dat ik niet zo goed weet hoe het met de nieuwe wet en regelgeving werkt als het gaat om het aanvragen van een paspoort als je er geen stamboekpapier bij wilt.
Het niet aanvragen van papieren is ook iets waar ik nog niet zeker over ben, ik ben mij vooral aan het inlezen over wat handig is. Het is het plan om de veulens zelf te houden, maar je weet het uiteraard nooit. Ik probeer meer wegwijs te worden in het chippen, aanvragen paspoort, wellicht aanvragen papieren. Als het allemaal nieuw is en er veel nieuwe regels zijn, kan het soms wat ingewikkeld zijn.
Alvast bedankt voor de praktische tips, ik schrijf het allemaal op en neem het mee in de voorbereiding.