Mijn 6 jarige merrie heeft meer tijd nodig om te ontwikkelen. Lichamelijk ziet ze er heel goed ontwikkeld uit, maar het is allemaal nog 'lucht' en ze vindt het nog heel moeilijk om zich over te geven in het werk. Ze houdt haar lendenen heel strak onder het zadel, terwijl ze het aan de longe allemaal heel functioneel kan gebruiken.
Ik merk dat de achterhand nog veel moeite heeft met het werk, vandaar de afweging om haar te laten dekken.
Ze is wat horizontaal met een wat kort voorbeen, maar ik heb vertrouwen dat ze met de juiste tijd en kracht onwikkeling wel mooi bovenin met de schoft omhoog kan komen.
In gedrag is ze extreem lief en mensgericht, maar wel onzeker aan de hand en snel afgeleid onder het zadel. Niets ontgaat haar en dat in combinatie met nog onvoldoende vertrouwen in haar eigen kunnen is het een moeilijk paard om aan het werk te krijgen. Ze heeft de juiste reflexen (momenteel nog niet in mijn voordeel

Ik zoek een hengst met veel gummi, iets langer voorbeen en niet te lang in de rug. Ik ben al die tijd ervan overtuigd geweest dat ik met haar zou gaan sporten, dus ben slecht op de hoogte van het huidige aanbod hengsten.
Ik ben heel benieuwd naar welke hengsten jullie geschikt zouden achten.