Sportpredikaat aanvragen als niet KFPS lid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Sportpredikaat aanvragen als niet KFPS lid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 22:37

Hi all!

Ik wil als verjaardagscadeautje het sportpredikaat voor 'mijn' paard aanvragen voor de eigenaar.
Nu ben ik al in bezit van het papier, want ik speel onder een hoedje met zijn vrouw. (:
Maar ik ben geen lid van het KFPS, een vriendin van mij is dat wel. Maar ik wil toch even wat vooronderzoek doen zodat ik straks alles in één keer kan regelen.

Ik hoop alleen dat hier wat mensen mij kunnen helpen. Ik heb vorig jaar ook een poging gedaan, maar door omstandigheden ben ik er toen niet verder mee gekomen. En ik wil het nu graag in één keer goed doen :)

Van het KFPS heb ik een formulier toegestuurd gekregen, dit kan ik invullen en retour sturen lijkt mij. Er moet een resultatenlijst bij van de KNHS - ja aan de 5 x 60% is voldaan. Nu staat mijn paard nog steeds tussen 'mijn paarden' alleen is de laatste wedstrijd al meer dan 5 jaar geleden. Vroegah kon ik zelf naar die resultatenlijst, maar nu moeten we die speciaal kopen? Of mis ik dan ergens iets?
Er staat wel gewoon Z1+5

Of is er een mogelijkheid om het sportpredikaat via het account van die vriendin in één keer aan te vragen middels een online formulier en het uploaden van zo'n resultatenlijst?

Anyone? Help? :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:40

Ik zou morgen gewoon even naar het kantoor bellen. Weet niet of je nog wel een lidnummer hebt van toen je nog wel lid was? Misschien kunnen ze het daaraan koppelen

Dat er op knhs +5 staat lijkt mij voldoende. Ik denk niet dat dit via je vriendin kan want ze is geen eigenaar van jou paard
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 04-03-25 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re: Sportpredikaat aanvragen als niet KFPS lid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 22:42

Ik ben nooit lid geweest van het KFPS.

Ben nog steeds gewoon lid van de KNHS en mijn paard staat nog steeds gekoppeld. Kijk om die 9 euro voor zo'n lijst, maak ik me niet druk. Maar ik wil dan wel meteen de juiste lijst hebben :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:43

Staat de fries wel op jou naam? Of nog bij de fokker? Of heb je die anders overgeschreven zonder lid te worden?

Of begrijp ik dat je het paard rijdt, maar geen eigenaar bent haha

Edit
https://kfps.nl/aanvraagformulier-sportpredicaat-2/
Deze moet je invullen. Kan alleen als je lid bent. Dus je vriendin kan dit niet doen.
Ik zou met z'n vrouw overleggen of je hun gegevens mag gebruiken om deze in te vullen (als het paard dus nog op hun naam staat), wellicht de mail aanpassen naar je eigen zodat hij er geen lucht van krijgt. Zodat het een verassing blijft

Heb je die 5 coupons niet meer? Dat volstaat ook

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 22:53

Ik rij het paard, ik ben geen eigenaar.
Ik wil het hem gewoon cadeau doen, ik weet namelijk dat hij het wel heel erg gaaf vindt dat hij zo'n paard heeft gefokt.

Mijn vriendin is wél lid van het KFPS, dus die kan het sportpredikaat aanvragen, ook al is ze geen eigenaar. Hierover heb ik al contact gehad met het KFPS.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:42

Heb je de coupons niet toevallig ergens bewaard? Ik zou niet weten hoe je aan resultaten moet komen van 5 jaar geleden. Dan wellicht knhs even bellen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 22:49

Ja, maar die kan elke gek geschreven hebben :')

Ze willen - terecht - een officieel document van de KNHS.

Wellicht zijn er nog Bokkers die hier wel ervaring mee hebben? :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:59

Bij het KWPN wordt dat gewoon doorgegeven door de KNHS en staat het in de database van het KWPN. Is dat bij het KFPS niet zo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 23:10

janderegelaa schreef:
Bij het KWPN wordt dat gewoon doorgegeven door de KNHS en staat het in de database van het KWPN. Is dat bij het KFPS niet zo?

Kennelijk niet? Of er moet sinds vorig jaar iets veranderd zijn... Maar degene waarmee ik mailde had het combinatienummer, mijn naam, paard, naam fokker en vroeg alsnog of er wel 5 x 60% was gehaald. Dus ik vermoed van niet...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 03:44

Ik heb dus ook het sport predikaat aangevraagd... bij het kfps. En heb geen enkel sport resultaat hoeven doorgeven. Zoals janderegelaa zegt, dit wordt ook bij het kfps automatisch gedaan. Alleen heel gek dat het bij jou niet gebeurd. Dus dat je zegt dat ze een terecht een officieel document van het knhs willen hebben, hoor ik voor het eerst. Ik probeer met je mee te denken, maar dan wens ik je succes met aanvragen. Hopelijk lukt het ;)

Nogmaals, als je resultaten nodig hebt van het knhs, van 5 jaar geleden, en je weet niet hoe. Zou ik knhs bellen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 07:24

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:56

Z1+5 is niet genoeg, ik heb echt de coupons moeten inleveren van de winstpunten (aanvraag in 2022 en 2024). Ze willen namelijk dat je 5x minimaal 60% gehaald hebt. Waarom is mij een raadsel want ik zou zeggen dat als je 1x 65% en 1x 70% gehaald hebt (en dus bij wijze van in 1 wedstrijd met 2 proeven 5 winstpunten binnen gehaald hebt) veel knapper is, maar oké, dat zijn de regels.

Verder moet je het aanvraagformulier invullen (hier: https://kfps.nl/aanvraagformulier-sportpredicaat-2/, maar ik zie dat de oude ook nog bestaat met een uitprintbaar formulier: https://kfps.nl/app/uploads/2023/10/Aan ... dicaat.pdf) en je moet het stamboekpapier (dat gelamineerde a4-tje) inleveren, want daar krijg je een nieuwe versie van met het sportpredicaat erop vermeld.

Je krijgt dan de coupons weer terug, een nieuw stamboekpapier en een extra gelamineerd sportpredicaat a4-tje.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:16

Janine1990 schreef:
Ja, maar die kan elke gek geschreven hebben :')

Ze willen - terecht - een officieel document van de KNHS.

Wellicht zijn er nog Bokkers die hier wel ervaring mee hebben? :)

Elke gek? Moet je toevallig wel de juiste datum hebben, de juiste jury van die datum én het persoonsnummer van die jury. Inclusief de handtekening van deze jury. Ik zou het knap vinden als je dat allemaal juist uit je duim kan zuigen. Coupon volstaat hoor, dat is een officieel document.
Snap niet waarom je niet gewoon belt? Heb je je antwoord toch ook? Er zullen vast (geen) bokkers zijn die van 5 jaar terug een kfps sport predikaat gaan aanvragen voor iemand anders

Mijn vorige bericht kan ik niet aanpassen helaas. Maar ik had volgens mij ook coupons moeten inleveren. Maar ik weet het niet zeker. Ik ben gewoon met alles naar het kantoor gegaan

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:22

Kan jouw vriendin die wel lid is maar geen eigenaar van het paard het sportpredicaat aanvragen? Dat vind ik bijzonder.

Ik heb nog nooit coupons ingeleverd, volgens mij kunnen ze gewoon contact opnemen met het KNHS. Maar aangezien er heel wat mensen opgestapt zijn bij het KFPS weten ze misschien wel niet hoe dat moet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 20:33

Barb schreef:
Kan jouw vriendin die wel lid is maar geen eigenaar van het paard het sportpredicaat aanvragen? Dat vind ik bijzonder.

Ik heb nog nooit coupons ingeleverd, volgens mij kunnen ze gewoon contact opnemen met het KNHS. Maar aangezien er heel wat mensen opgestapt zijn bij het KFPS weten ze misschien wel niet hoe dat moet.

Geen idee waarom dat bijzonder is... Stel je weet van een paard (nakomeling) dat deze sport is, wat goed is voor jouw merrie omdat deze in aanmerking komt voor prestatie en de eigenaar wil geen sportpredikaat aanvragen of je krijgt er geen contact mee, dan kan je dat lekker makkelijk zelf doen.

Kabayo schreef:
Elke gek? Moet je toevallig wel de juiste datum hebben, de juiste jury van die datum én het persoonsnummer van die jury. Inclusief de handtekening van deze jury. Ik zou het knap vinden als je dat allemaal juist uit je duim kan zuigen. Coupon volstaat hoor, dat is een officieel document.
Snap niet waarom je niet gewoon belt? Heb je je antwoord toch ook? Er zullen vast (geen) bokkers zijn die van 5 jaar terug een kfps sport predikaat gaan aanvragen voor iemand anders

Mijn vorige bericht kan ik niet aanpassen helaas. Maar ik had volgens mij ook coupons moeten inleveren. Maar ik weet het niet zeker. Ik ben gewoon met alles naar het kantoor gegaan

Ik kan me indenken dat je uit kostenbesparing niet om de coupons gaat vragen, want wat je noemt moet je allemaal wel even gaan checken. Zowel KNHS als KFPS hebben daar vast niet echt de mankracht voor.

Wat betreft het bellen, dan moet ik eerst een vrije dag nemen vrees ik. Dus ik dacht, in mijn vrije tijd vraag ik het Bokt :) Meestal komt daar wel wat nuttigs uit, en zie hier de reacties :)

Sanet schreef:
Z1+5 is niet genoeg, ik heb echt de coupons moeten inleveren van de winstpunten (aanvraag in 2022 en 2024). Ze willen namelijk dat je 5x minimaal 60% gehaald hebt. Waarom is mij een raadsel want ik zou zeggen dat als je 1x 65% en 1x 70% gehaald hebt (en dus bij wijze van in 1 wedstrijd met 2 proeven 5 winstpunten binnen gehaald hebt) veel knapper is, maar oké, dat zijn de regels.

Verder moet je het aanvraagformulier invullen (hier: https://kfps.nl/aanvraagformulier-sportpredicaat-2/, maar ik zie dat de oude ook nog bestaat met een uitprintbaar formulier: https://kfps.nl/app/uploads/2023/10/Aan ... dicaat.pdf) en je moet het stamboekpapier (dat gelamineerde a4-tje) inleveren, want daar krijg je een nieuwe versie van met het sportpredicaat erop vermeld.

Je krijgt dan de coupons weer terug, een nieuw stamboekpapier en een extra gelamineerd sportpredicaat a4-tje.

Consistency is key denk ik met die 5x60%

Mooi dat er een nieuw online aanvraagformulier is, daar zullen we vast uit komen.
Stamboekpapier heb ik al in huis, dus dat wordt een eitje. Betreffende vriendin is niet fit, dus vanavond zit het er ff niet in :( Maar komt goed, al zal het vast niet meer op tijd lukken. -O-
Ach, het idee is dat het straks lukt :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:38

Ik ging er van uit dat je de coupons zelf in huis hebt, dan kan je die namelijk gewoon meesturen.

Ik hoop dat het lukt, succes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 20:41

Kabayo schreef:
Ik ging er van uit dat je de coupons zelf in huis hebt, dan kan je die namelijk gewoon meesturen.

Ik hoop dat het lukt, succes

Heb ik ook wel, dat is het probleem niet :) Maar als ik ze niet hoef mee te sturen, dan doe ik het ook liever niet :P Ook al krijg ik ze weer terug :+ Ik kan me namelijk niet voorstellen dat in deze digitale tijd, men de moeite gaat doen om die coupons te checken. Zit onnodig veel tijd in, als een online uittreksel ook beschikbaar is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:46

Je kan tegenwoordig bij de KNHS heel makkelijk online de wedstrijd resultaten opvragen.
Dan krijg je gewoon een overzicht van alle gereden wedstrijden met percentages. Kost een paar euro