Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diamond08 schreef:Hoi hoi,
Ik zoek voor 2 merries een passende hengst. De keuze is voortaan zo groot en soms denk ik een passende gevonden te hebben maar blijkt er toch weer een dingetje te zijn waarom ik die dan laat staan. Dus nog steeds opzoek naar the perfect match! Algemene punten die ik belangrijk vind zijn een gelaten karakter, goede halsvorm en goede stap en uiteraard gezondheid. Ik heb 2 goede merries waar niet perse veel aan beter moet wel wil ik bepaalde dingen echt behouden.
Merrie 1. Imposantos x Apache
Zoek een hengst met ongecompliceerd, gelaten karakter. Verbeterpunten van de merrie zijn het karakter en ze mag wat lichtvoetiger en wat meer chiquere uitstraling. Ze heeft een hele goede stap maar deze wil ik behouden. Merrie heeft veel power.
Ik dacht aan McLaren maar zag daar op de hk niet perse goede stappers van. Dus twijfel nog.
Merrie 2. Fynch Hatton x Don Juan de Hus
Echt een topmerrie, weinig aan te verbeteren.
Hengst met sterkte bovenlijn, goed karakter en goede stap.
Ik ben benieuwd!
janderegelaa schreef:Diamond08 schreef:Hoi hoi,
Ik zoek voor 2 merries een passende hengst. De keuze is voortaan zo groot en soms denk ik een passende gevonden te hebben maar blijkt er toch weer een dingetje te zijn waarom ik die dan laat staan. Dus nog steeds opzoek naar the perfect match! Algemene punten die ik belangrijk vind zijn een gelaten karakter, goede halsvorm en goede stap en uiteraard gezondheid. Ik heb 2 goede merries waar niet perse veel aan beter moet wel wil ik bepaalde dingen echt behouden.
Merrie 1. Imposantos x Apache
Zoek een hengst met ongecompliceerd, gelaten karakter. Verbeterpunten van de merrie zijn het karakter en ze mag wat lichtvoetiger en wat meer chiquere uitstraling. Ze heeft een hele goede stap maar deze wil ik behouden. Merrie heeft veel power.
Ik dacht aan McLaren maar zag daar op de hk niet perse goede stappers van. Dus twijfel nog.
Merrie 2. Fynch Hatton x Don Juan de Hus
Echt een topmerrie, weinig aan te verbeteren.
Hengst met sterkte bovenlijn, goed karakter en goede stap.
Ik ben benieuwd!
McLaren kun je gerust gebruiken. Die fokt zo fantastisch. De index voor de stap is juist heel hoog. Ik denk dat je de spanning van een hengstenkeuring even weg moet denken waar ze helemaal vol adrenaline zitten. Ik vond het trouwens alles meevallen maar dat terzijde.