Betreft een 4,5 jarige merrie die d-oc ggk en ook röntgenologisch helemaal ok is.
Ik wil haar van de zomer voor de merriekeuring doen. Helaas is ze nog niet stabiel genoeg in de aanleuning om voor een ibop te doen, ook lijkt ze zo met rijden te verbeteren in front en houding. Ze is wat eigenwijs, maar wel superbraaf buiten, op vreemd terrein ed. Totaal niet kijkerig. genoeg looplust, 3 nette gangen, niet heel apart.
ze komt ook een goede moederstam,
moeder: Wilexa Elite Ibop 80,5 Prok Prestatie
nakomelingen:
Chicago Classic v Uptown (2007) 1.40m Duitsland
Douglas v Spielberg (2008) Grand prix Amerika
Figaro v Zizi Top (2010) Z2 NL
Gilexa v Apache (2011) ster voorlopig keur 85/85 (90 draf)1.70m
Hermanus v Apache (2012) Z2 1.76m
Jasper (Jefferson) v Enzo Ferrari (2014) geveild als veulen in de prinsjesdagveiling ZZ zwaar dressuur gestart 1.79m
Kasper (Aurelius Ymas ) v Apache (2015) GGK westfalen Lichte tour Spanje
Maykel v Apache (2017) Engeland ZZ licht 1.67m
Nooitgedacht v Governor (2018) 1.75m L2
Pilexa v Kilian (2020) d-oc 1.71m
Rilexa prok v Kilian (2021)
Skopnjan v Spielberg (2022)
Typhoon v Govenor (2023)
Ultimate dream v Dream Boy (2024) Veulenveiling Borculo
Ik zoek een hengst met een goed karakter, daar wil ik geen concessies op zoek, gezond, uit een goede moederlijn. Kleur maakt niet uit. Ik ben gek op Vivaldibloed.
Op het lijstje staan nu:
Mclaren (nadeel is dat hij zoveel dekt en ik bang ben om misschien wat te weinig bot over te houden) Maar ik vind het zo'n fijne, sympathieke, knappe hengst en had uit een tante van deze merrie daar ook een fantastisch veulen van.
One Million, karakter wel goed denk ik, en denk dat hij op het front flink kan verbeteren. Denkt wel ook flinke aantallen.
Daan G: Commercieel, extra beweging, goede houding, goede moeder
V-power: goede veulens laten zien, heel veel beweging, commercieel
Maar ik heb de laatste jaren niet alles gevolgd dus ben wel benieuwd waar bokkers nog mee zouden komen. Tis altijd lastig omdat het haar eerste veulen zal worden.