Hengst voor Kilian x Sir Sinclair x Hemmingway

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Hengst voor Kilian x Sir Sinclair x Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 16:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Betreft een 4,5 jarige merrie die d-oc ggk en ook röntgenologisch helemaal ok is.
Ik wil haar van de zomer voor de merriekeuring doen. Helaas is ze nog niet stabiel genoeg in de aanleuning om voor een ibop te doen, ook lijkt ze zo met rijden te verbeteren in front en houding. Ze is wat eigenwijs, maar wel superbraaf buiten, op vreemd terrein ed. Totaal niet kijkerig. genoeg looplust, 3 nette gangen, niet heel apart.

ze komt ook een goede moederstam,

moeder: Wilexa Elite Ibop 80,5 Prok Prestatie
nakomelingen:
Chicago Classic v Uptown (2007) 1.40m Duitsland
Douglas v Spielberg (2008) Grand prix Amerika
Figaro v Zizi Top (2010) Z2 NL
Gilexa v Apache (2011) ster voorlopig keur 85/85 (90 draf)1.70m
Hermanus v Apache (2012) Z2 1.76m
Jasper (Jefferson) v Enzo Ferrari (2014) geveild als veulen in de prinsjesdagveiling ZZ zwaar dressuur gestart 1.79m
Kasper (Aurelius Ymas ) v Apache (2015) GGK westfalen Lichte tour Spanje
Maykel v Apache (2017) Engeland ZZ licht 1.67m
Nooitgedacht v Governor (2018) 1.75m L2
Pilexa v Kilian (2020) d-oc 1.71m
Rilexa prok v Kilian (2021)
Skopnjan v Spielberg (2022)
Typhoon v Govenor (2023)
Ultimate dream v Dream Boy (2024) Veulenveiling Borculo

Ik zoek een hengst met een goed karakter, daar wil ik geen concessies op zoek, gezond, uit een goede moederlijn. Kleur maakt niet uit. Ik ben gek op Vivaldibloed.

Op het lijstje staan nu:

Mclaren (nadeel is dat hij zoveel dekt en ik bang ben om misschien wat te weinig bot over te houden) Maar ik vind het zo'n fijne, sympathieke, knappe hengst en had uit een tante van deze merrie daar ook een fantastisch veulen van.

One Million, karakter wel goed denk ik, en denk dat hij op het front flink kan verbeteren. Denkt wel ook flinke aantallen.

Daan G: Commercieel, extra beweging, goede houding, goede moeder

V-power: goede veulens laten zien, heel veel beweging, commercieel

Maar ik heb de laatste jaren niet alles gevolgd dus ben wel benieuwd waar bokkers nog mee zouden komen. Tis altijd lastig omdat het haar eerste veulen zal worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:04

Mooie merrie!

Ik zou gaan voor een hengst die wat massa en front toe kan voegen en misschien iets meer knie. Van jouw lijstje zou V Power bij mij bovenaan staan. Ik denk ook dat McLaren net wat te chique is misschien maar wellicht is een leuke zoon nog wel interessant. Je hebt alleen wel met McLaren bloed lijnenteelt op Sir Donnerhall en ik weet niet of dat dat verbeterpunten toe gaat voegen die jij zoekt.

Daan G lijkt ook zeker een knappe hengst, twijfel wel of die het front zal verbeteren.

Van Uytert heeft Viva Vegas staan, dat lijkt ook een fijne hengst met veel beweging en met natuurlijk Vivaldi bloed. Moederlijn is misschien wel iets karigjes.

Zelf moet ik denken aan Magic mcKee, denk dat die wel massa en front toe kan voegen en de hengst zelf heeft een goede beweging en een hele goede galop en achterbeen. Goede moederlijn ook, alleen wel springbloed..

fokfanaat

Re: Hengst voor Kilian x Sir Sinclair x Hemmingway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 18:22

Grote voordeel van McLaren is dat je weet dat zijn karakter echt goed is en dat hij dat ook doorgeeft. Met die jonge hengsten is dat toch afwachten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:15

Ja dat is zo, als karakter belangrijk is dan is het wellicht wijzer om een wat meer bewezen hengst te nemen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:51

Hoe groot is ze?

Op basis van de foto’s heb ik de indruk dat ze wat maat en formaat mist. Ik weet niet of het klopt (schijn bedriegt?), maar dan zou ik toch eerder aan een type Glamourdale denken dan aan McLaren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:19

Is For Ferrero niet iets? Geeft van wat ik heb gehoord louter fijne karakters. En For Romance bloed staat bekend voor het verbeteren van de hals vorm.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 23:05

Ze is 1.71m, amazone is heel lang.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:24

Qua exterieur verbetering zou ik zeggen, een hengst met een schuinere schouder, meer lengte in de rug en een wat langer vlakker kruis, om die punten te proberen te verbeteren.
Van hengsten zelf en hun karakters ben ik niet op de hoogte.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:35

Wat me echt opvalt is dat ze ontzettend steile koten heeft en dat komt ook terug in de vorm van haar voeten. Dat zou voor mij het eerste selectiecriterium zijn. De hengst moeten een goede beenstand hebben en hele goede voeten. Solid Rock vind ik qua model ook mooi passen. Blijf je toch een beetje bij McLaren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:32

De moeder heeft het goed gedaan met Apache bloed, Pride zou wellicht ook wel interessant zijn voor het verbeteren van het front, massa en bewegingstechniek. Hengst is zelf super braaf en komt uit een goede moederlijn.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:37

Ik vind Pride ook wel echt een hele leuke optie voor deze merrie! Heel fijne hengst is dat. Pitch Perfect zou ook nog wel eens mooi kunnen passen. Die hengst word niet het meest spectaculair voorgesteld, maar ik heb er wel heel aparte, goede veulens van gezien al.
V Power en Daan G zijn inderdaad wel commercieel denk ik, maar je zit wel met de buitenlandse dekvoorwaarden en verzendkosten. Maar ik denk ook dat ze mooi zouden passen.
Eigenlijk denk ik dat je met deze merrie best heel veel kanten op kan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 11:18

die gaat zeker op de lijst, goede optie denk ik.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:26

Pride is daarbij ook top braaf!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:54

En een meer bewezen hengst zoals Desperado?

Of er tussenin: Mauro Turfhorst?