KWPN van de aardbodem verdwenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

KWPN van de aardbodem verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 13:18

Inmiddels wel, aangezien ik al sinds jaar en dag dit zelf gefokte paard zoek en het paard in 1979 al werd geboren. :D

Als veulen vergeven, zou tot de 2e KWPN hengstenbezichtiging zijn gekomen en tijdens een M-springwedstrijd Indoor Gelre verkocht. Hij was denk ik toen een jaar of 5-7.

Sinds dat hij verkocht was startte ik als kind mijn zoektocht al, in de hoop iemand te spreken die het paard kende, had gekocht of meer kon vertellen over het leven dat hij had gekregen. Ook via diegene aan wie het paard als veulen vergeven was maar meer dan dat hij verkocht was kwam ik niet te weten.

Nav dit topic https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=2117631&view=unread#unread raakte ik toch weer eens aan het zoeken.

In het verleden het KWPN gebeld maar zij kwamen niet verder aangezien ik destijds het VB nr niet had.
Deze vond ik vandaag: 3721VB79
Nu ook weer eens het KWPN gemaild. Echter bericht terug dat bij het digitaliseren alleen merries en goedgekeurde hengsten zijn opgenomen in de database. Alleen als het voor het stamboek zelf relevant is kunnen zij het opzoeken. Voor mij houdt het dus op, geen database gegevens dus.

Ben nl nog steeds benieuwd naar dit paard merk ik.

Wie kende dit paard, Vanduc, geboren 3 juni 1979, Duc de Normandië x Eros, kleur bruin, volgens mij (links?) achter een witte voet of sokje.

https://www.allbreedpedigree.com/vanduc

En natuurlijk....wie kan mij vertellen hoe/waar hij zijn leven verder heeft doorgebracht of wat er van hem destijds terecht is gekomen?

BloemBloem

Re: KWPN van de aardbodem verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:38

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 18:15

Klopt, ook zelf gefokt en gereden :D Maar toch blijf ik benieuwd naar de eerste die geboren werd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:24

Op horsetelex moet je de paarden zelf invoeren.

Maar aangezien dit dier geboren is voor de digitalisering denk ik dat het KWPN er verder ook niks van weet Dier is verkocht en zal inmiddels allang overleden zijn.

Wat je nog kunt doen is op FB groepen uit andere landen zoeken maar ik denk dat de kans groot is dat je hier nooit antwoord op gaat krijgen.

Sabbientje

Re: KWPN van de aardbodem verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:35

1979 en de jaren tm rond de 1990 zijn jaren met weinig digitale sporen. Bijna alles ging analoog.
Dus opzich niet raar dat er weinig te vinden is.

bedenk dat 1979 al 46 jaar geleden is.