Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 15:56

Even getwijfelt of ik wel een volg topic zou aanmaken. In het verleden eigenlijk nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn :D .
De dracht buik van Vienna groeit namelijk gestaag door. Dus het word tijd!
Vienna is vorig jaar november samen met haar vriendin Bella de 24/7 buiten kudde komen versterken. De kudde zelf verzorg ik alweer ruim 14 jaar dit jaar. Al moet ik er wel bij zeggen dat de kudde door de jaren heen uiteraard veranderd is qua pony's. Hebben ook al eens van hengst moeten wisselen.
Vienna is een merrie met wat ik tot nu toe zie een onwijs lief en zachtaardig karakter. Doet geen vlieg kwaad en altijd in voor knuffels.
Qua training staat ze voor alsnog stil omdat ik haar de afgelopen maanden de kans wilde geven om aan haar nieuwe kudde genoten te wennen en ik nu al aan haar merk dat ze het toch wat zwaar begint te krijgen.

Het enige wat ik weet is dat Vienna vorig jaar voorjaar en zomer bij de vorige eigenaar bij de hengst heeft gelopen (Bella is door dezelfde hengst gedekt), maar een dekdatum is niet bekend. Ook weet ik dat dit haar eerste veulen zal worden. Voor mij extra spannend dus omdat ik de merrie nog maar vrij kort ken en ook absoluut niet weet hoe ze dus normaal is in dracht.
Helaas heb ik ook geen informatie over de hengst en qua kleur kansen kan er dus eigenlijk van alles uit komen. Bont, Appaloosa, een effen kleur. Noem het maar op. Een ware verrassing dus!
Ik moet het bij Vienna dus echt doen met de kennis en ervaring die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan, maar dat komt helemaal goed!

Gelukkig doe ik dit ook niet alleen en houd Asfaloth's fokker (Asfaloth is mijn 11 jarige Shet en in deze wei geboren. Mijn 1.5 jarige mini Gimli is ook in deze wei geboren) een oogje in het zeil. Hij waakt en assisteert bij de bevalling wanneer nodig.
Ik word meestal gebeld op moment dat de bevalling of bezig is of als er een veulen veilig is geboren en het wilt ook nog wel eens voorkomen dat een merrie heel stiekem is bevallen en dat ik dan 's middags bij de wei aan kom en het veulen er opgedroogt en wel naast staat :') . Daar sta je dan met je goede gedrag :D .
De merries bevallen bij ons altijd in de kudde zelf. Veulens worden ook gelijk geaccepteerd in de kudde. De kudde past zich ook aan aan het tempo van het veulen. Onwijs mooi om te zien elke keer.
We hebben ook nooit hoeven assisteren met melk drinken of leren op staan. Dat regelen de merries en veulens zelf. We houden dit wel goed in de gaten uiteraard, maar grijpen in principe alleen in wanneer het echt nodig is.
Het enige waar we ooit bij hebben moeten assisteren is de bevalling zelf. We doen uiteraard onwijs ons best om bij de bevalling aanwezig te zijn, maar het blijven (Shetlander) merries. Die doen soms ook gewoon graag waar ze zelf zin in hebben.

Mijn wensen lijstje? Een gezonde merrie en veulen, maar heel stiekem hoop ik op een merrie veulen! Ik ben er net vandaag ook achter gekomen dat het dit jaar alweer 11 jaar geleden is dat er voor het laatst een merrie veulen bij ons in de wei is geboren! Dus het zal wel echt kers op de taart zijn als we een merrie veulen krijgen dit jaar.
In de afgelopen jaren hebben we altijd maar 1 of 2 hengst veulens gehad.

Volgen jullie de dracht van Vienna mee? Gokken wanneer het veulentje komt mag uiteraard ook!
Mijn eigen gevoel zegt heel sterk maart/april. Afwachten of dat gevoel ook klopt. Gezien ons verleden ga ik eigenlijk stiekem alweer bijna uit van een hengst veulen. Als het maar gezond is, dat vind ik het belangrijkste!
Tegen dat het echt serieus word zal ik zelf ook meerdere keren per dag bij de wei komen. We houden de merries al jaren echt samen in de gaten.

En uiteraard hier ook nog foto's van de knappe dame. Foto's zijn van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Lalladidoo

Re: Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 07:47

Ik volg! Leuke merrie

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:00

Leuk! Ik volg mee

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 23:07

Lalladidoo: Welkom! Leuk dat je komt volgen! En dank je wel. Ze is echt onwijs leuk.

Annefleur200: Welkom! Leuk dat jij ook mee volgt.

Van vandaag geen foto. Ben er wel geweest, maar alleen om water te geven. Eowyn, Bella en Thorin (dit is ook haar date voor dit jaar) stonden alle drie te grazen en Vienna stond vooraan bij het hek van het hooi te eten.
Heb al wel het idee dat ze zich bewust afzijdig begint te houden van de kudde, maar dit kan alsnog betekenen dat het nog even duurt voor de kleine komt.
Arwen (een merrie die nu even bij mijn jongens op stal staat, maar normaal in de kudde staat) begon zich vorig jaar 3 a 4 maanden van te voren ook al wat af te zonderen. Niet extreem, maar zocht wel bewust de rust op en ik vermoed dat Vienna nu precies hetzelfde doet.
Als ik er aan denk zal ik morgen een poging doen tot het maken van een uier foto. Vienna vind dat niet heel tof, maar wil het al wel wat meer gaan oefenen met haar zodat ik straks als het echt serieus word gewoon rustig met mobiel een foto kan maken van haar uier.

Haar date voor dit jaar. Foto is uit mijn hoofd van de zomer van 2023 of vorig jaar (maak zoveel foto's dat ik soms vergeet uit welk jaar ze komen) en niet de meest charmante foto :') _O- Thorin is een onwijs lieve en eerlijke hengst, maar ook een met een eigenzinnig en pittg karakter:

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 21:18

Een Vienna update. Er gebeurt nog weinig, maar ze heeft het duidelijk wel steeds zwaarder. Af en toe kan er nog een sprintje vanaf, maar ze doet het vooral heel rustig aan. Wat ik helemaal snap want jeetje. Wat zit er al een buik aan/op!
Omdat ze nu al zo'n flinke buik heeft die in een week tijd ook flink is gegroeid houd ik het uier ook al in de gaten, maar die doet voor alsnog nog niks.
Ik hoop toch echt dat ze niet nog 3 maanden hoeft te dragen. Anders is ze straks echt tonnetje rond. Had wel even te doen met haar vandaag :(:) .
Dus ik hoop echt op een maart/april baby.

Buik waar gaat het heen met de pony?:

Afbeelding

De kudde hield een Siësta vanmiddag. Van links naar rechts: Thorin (hengst), Vienna, Eowyn en Bella plus de Blauwe Reiger. Die ook de wacht hield (okay okay hij zat te wachten op zijn late middag lunch):

Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:23

Lekker dutje doen, heerlijk <3

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:39

Mooie merrie

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 21:39

Lalladidoo: Het is altijd genieten als ik ze zo samen zie rusten <3 .

Ezellover: Dank je wel!

Vandaag zag ik toch al dat Vienna zich wat afzonderde. Nu hoeft dat nog niet gelijk te betekenen dat het veulen er aan komt. Vorig jaar zonderde Arwen (een merrie die nu even tijdelijk bij mijn pony's op stal staat ipv in de kudde) zich ook een paar maanden geleidelijk aan steeds meer af van de kudde.
Wellicht dat Vienna hetzelfde gaat doen. De kudde lijkt ook wat rustiger te zijn naarmate Vienna vordert in de dracht en ik zie ze toch al wat meer aan haar aanpassen.
Kudde gedrag vind ik onwijs interessant en probeer ook daarin op de signalen te letten. Zo zag ik twee jaar terug aan het gedrag van Asfaloth (mijn pony) dat Eowyn nog wel eens snel kon bevallen. Week niet van haar zijde en inderdaad. De volgende dag was Gimli (ook mijn pony) geboren.
Nu staat Asfaloth niet meer in de kudde ivm die niet meer 24/7 op het gras mag en meer baat heeft bij 's nachts op stal in de winter en Gimli is het beste vriendje van Asfaloth waardoor ik het gedrag van Thorin, Bella, Eowyn en Vienna probeer af te lezen.
Ik let dus zowel op het gedrag van de merrie als dat van de kudde.
Uier wil ik morgen weer even checken, maar ik verwacht dat die nog niks doet.

Vienna vandaag <3 . Ze word ook steeds aanhankelijker en wanneer ik in de wei bezig ben en rondloop zoekt ze ook echt steun bij mij en volgt ze mij overal <3 . Foto's maken is dan ook altijd een uitdaging met haar:

Afbeelding

Hier wilde ze ook net weer een hapje gras nemen:
Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:41

Ze heeft ook echt hele leuke hoofdaftekeningen. Ik vind kuddegedrag ook erg leuk om te observeren :j

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:22

Wat een ontzettend leuk ponytje! Ik volg mee, ben heel benieuwd wat het wordt.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:36

Ik volg ook. Heb een groot zwak voor shetten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 07:22

Wat een ontzettend leuke merrie heb je <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:46

Wat een schattige pony! Wel spannend als je niet weet wanneer het veulen moet komen. Hoe oud is Vienna eigenlijk (of lees ik daar overheen?).

xYaartje schreef:
_O- Thorin is een onwijs lieve en eerlijke hengst, maar ook een met een eigenzinnig en pittg karakter:
Oftwel: de archetypische shetlander :D .

Ben heel benieuwd naar het shettenkind!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:48

Wat een mooie uitstraling en kleur heeft de merrie zeg.
Super leuk dat je een voltooid gemaakt hebt. Ik volg!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 20:18

Wat leuk om zoveel nieuwe volgers te zien. Welkom :D !

Lalladidoo: Dank je wel! Vind ze ook bijzonder inderdaad. Ook zo leuk dat ze een kolletje heeft en dan een grote Sneb (al is dat volgens mij niet op de officiële naam) op haar neus.

Speirs: Wat leuk dat je mee volgt. Welkom! En dank je wel! Zelf ook heel benieuwd wat het word. Oprecht een verrassingsveulen te noemen qua kleur.

jeetje77: Wat leuk dat je ook komt volgen. Welkom! Leuk dat je ook een groot zwak voor Shetten hebt. Ze zijn zo heerlijk eigenwijs met hun eigen dosis humor :D .

_Tarzan: Dank je wel! En welkom :D .

miereneter: Zeker spannend. Ik heb toch echt liever een dek datum hoor, maar ook dit is een goede oefening om alle kennis die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan nu nog eens in de praktijk te brengen, maar dan zonder dek datum.

Het pittige karakter heeft Thorin van zijn Amerikaans bloed :D . Hij is officieel gezien niet 100% Shet en dat is ook wel te merken in karakter. Hoeveel % Amerikaans bloed er in zit durf ik niet te zeggen.
Hij is de vader van mijn mini en daarin merk je toch ook wel dat die pittig is. Helemaal nu Gimli met zijn bijna 2 jaar (eind april word die 2) in de kleuter fase zit. Heb mijn handen vol aan hem :') .
Maar verder is Thorin inderdaad precies een archetypische Shetlander :D .
Vienna word dit jaar 4 jaar. Een mooie leeftijd om voor het eerst moeder te worden :D . Stiekem hoop ik toch echt op een merrie veulen. De kans dat die dan mag blijven is groot. Is namelijk niet verwant aan Thorin.
Hengstjes worden sowieso verkocht.

EngeltjeS: Wat leuk dat je ook komt volgen :D . Welkom! En dank je wel!

Heb Vienna vanmiddag gezegd dat ze fans heeft en volgens mij vond ze dat wel wat _O- . Hoe meer aandacht hoe beter volgens Vienna. Zolang ze maar niet naast haar hoefjes gaat lopen vind ik het allemaal prima :D .
Ik zag ze vandaag ook weer met wat momenten apart staan van de kudde. Plakt ook steeds meer aan mij met de dag. Hartstikke gezellig! Maar met foto's maken niet zo handig haha.
En als jullie een gokje willen wagen qua datum, geslacht en evt kleur mag dat uiteraard!

Afbeelding

Er lijkt toch iets van beweging in te zitten bij het uier *\o/* . Echt aan het vullen is die nog niet, maar ik kan hem al wel beter vinden en zien dan afgelopen zaterdag.

Afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

En ik zal ook even haar vriendinnen voorstellen!
Dit is Bella. Zij is vorig jaar november samen met Vienna in de kudde gekomen. Bella is wel heel anders in karakter. In het begin kon ik haar niet eens aanraken of ze deed de oren in de nek en dreigde met haar kont.
Bekappen moest toen al gebeuren, maar vertrouwen krijgen was het belangrijkste. 3 maanden over gedaan om haar voor te bereiden en vorige week liet ze het toe dat ik haar mocht bekappen! Eerder lukte ook echt niet ivm mijn eigen veiligheid. Moest echt aan haar grenzen denken en mocht er ook absoluut niet over heen gaan. Dan werd het haar te veel.
Mag Bella inmiddels ook overal aanraken en knuffelen en aandacht krijgen vind ze steeds leuker.
Ze had gewoon echt de tijd nodig om te wennen aan de kudde en de nieuwe situatie. Ze is gevoeliger dan dat ze op de foto laat zien.
Bella is gedekt door dezelfde hengst als Vienna en word ook dit jaar 4 jaar. Ik twijel nog altijd of Bella dragend is, maar ik heb ergens ook het gevoel dat ze pas later in het seizoen is uitgerekend (mits dragend). Ook bij Bella is er geen dekdatum dus dat maakt het niet makkelijk.

Afbeelding

En dit is Eowyn! De moeder van mijn mini Gimli :D . Een merrie die het voor het zeggen heeft in de kudde. Haar wil is wet :') . Ze weet ook heel goed haar mening aan te geven.
Vorig jaar zou zij ook een veulentje krijgen van Thorin, maar helaas is haar merrie veulen ondanks dat er vanaf het begin hulp bij de bevalling was dood geboren. Was echt pure pech waar niemand wat aan kon doen.
Anders hadden we vorig jaar na 10 jaar eindelijk weer een merrie veulen gehad. Dus hopelijk dit jaar meer geluk!
Ze is daarna wanneer ze er aan toe was opnieuw door Thorin gedekt en ik begin bij haar voor mijn gevoel inmiddels ook een dracht buikje te zien. Dus hopelijk toch nog een Thorin baby dit jaar :D .
Eowyn zou mits dragend 4 juni uitgerekend zijn. Dus ze moet nog even. Gezien het dood geboren veulen van vorig jaar vind ik het dit jaar toch wel iets extra spannend bij haar, maar Eowyn is echt zo'n oer merrie en weet heel goed wat ze moet doen dus dat vertrouwen heb ik dan wel weer in haar. Dat ze weet wat ze doet.
Normaal staat Arwen ook nog in de kudde, maar die hebben we eind januari naar stal moeten halen met de trailer ivm ze niet helemaal in orde was. Helaas verloor ze een paar dagen later met 7 maand dracht haar hengstveulentje. Arwen was dragend van Thorin.
Zal van de week ook even een foto van Arwen maken die nu bij mijn jongens op de wei staat. Uiteindelijk zal Arwen weer terug de kudde in gaan, maar we wilden haar even de tijd geven om bij te komen en te herstellen:

Afbeelding

De zwart bonte is Eowyn haar zoon Gimli van 25 april 2023 (Gimli is mijn pony nu. De witte pony Asfaloth is ook van mij):

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:59

Prachtige kudde hoor.
Mijn zwak voor shetten is sinds 3 jaar weer helemaal aangewakkerd. Sinds ik een minishet-vriendje heb waar ik 1x per week langs ga om te spelen, knuffelen, wandelen, longeren, dubbele lange lijnen werk te doen of te mennen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 21:59

Jeetje: Wat leuk dat je zo weer een zwak voor Shetjes hebt gekregen! Wat is je mini vriendje ook onwijs veelzijdig.

Een update heeft even geduurd want.... er gebeurt nog weinig. De buik van Vienna groeit gestaag door en ze heeft het zwaar :knuffel: . Vanmiddag stond de kudde vooraan te grazen terwijl Vienna achterin een dutje deed. Dacht eerst dat de kleine er was gezien haar manier van doen, maar vals alarm :') .
En waar de rest van de kudde nog vrolijk in het rond galoppeerd sjokt zij er rustig aan.
Een naam voor zowel hengst als merrie veulen heb ik ook al klaar liggen :D . Nu alleen het veulen nog.
Uier is nog niet aan het vullen, maar het is wel steeds beter te zien. Dus hopelijk begint die binnenkort dan toch echt met vullen.
Geduld geduld en als het om veulens gaat is geduld niet mijn sterkste kant (ik ben een heel geduldig persoon van nature, maar tijdens het veulen seizoen is dat soms een beetje kwijt na een tijdje op de wachtstoel gezeten te hebben).

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 23:33

Inmiddels toch wat verandering bij Vienna! Ik kan haar uier goed zien nu *\o/* . Hoef niet meer tussen al het haar te zoeken waar die zit :D .
Nog niet aan het vullen zo te zien, maar hopelijk laat dat niet lang meer op zich wachten.

Vienna zondert zich voorzichtig aan af . Zo stond ze vanmiddag voor in de wei te grazen en de kudde achter in. Ik merk ook dat wanneer ze bij Eowyn en Bella is dat haar twee vriendinnen echt op haar letten. Zo mooi hoe zorgzaam ze voor Vienna zijn <3 .
Morgen bekap ik Vienna nog en dan kan ze daarna echt op de komst van haar baby focussen.
De gezonde spanning begint bij mij inmiddels ook wel te stijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 07:20

Knap bolletje wol! Kan me voorstellen dat de spanning stijgt.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 21:33

miereneter: Nou zeg dat. Heb er ook echt het geduld niet voor hoor. Dat word elk jaar weer flink op de proef gesteld. Gelukkig lijkt het er op dat we op stal ook de eerste baby's elk moment kunnen verwachten dus kan ik mij daar mee bezig houden tot dat Vienna besluit iets te doen :D

Bella wilde vanmiddag helpen met het borstelen van Vienna (ze moet nog even oefenen). Vienna is als enige echt al flink aan het verharen:

Afbeelding

Een fatsoenlijke foto maken van Vienna lukt ook niet meer. De kudde blijft bij haar in de buurt wanneer ik met Vienna aan het knuffelen ben of het is Bella die op dat moment net besluit met haar hoofd te schudden _O- of Vienna zelf blijft naar mij toe komen voor nog meer knuffels <3 :

Afbeelding

De buik blijft maar groeien. Ben benieuwd of ze het vol gaat houden tot april:

Afbeelding

En terwijl ik ze vast had staan voor het bekappen kon ik gelijk nog even snel een uier foto maken. Er gebeurt nog weinig dus ik laat de uier voor nu even t/m woensdag met rust. Zolang er nog weinig gebeurt wil ik Vienna er nog niet elke dag mee lastig vallen:

Afbeelding

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 08:23

Leuke kudde. Bella is ook leuk <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 09:41

Die buikfoto _O- . Zo schattig, maar ik heb ook met haar te doen, die enorme toeter overal meeslepen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 21:58

Lalladidoo: Dank je wel! Ja Bella is ook onwijs leuk. Toen ze in november net arriveerde was ze echt onwijs zeker. Wilde ze het liefst geen aandacht en kreeg ik boze blikken of dreigementen. Ze is door haar de tijd te geven helemaal open gebloeid en nu kruipt ze nog net niet in mijn broekzak en is ze overal als de kippen bij :') .
Wil voor Bella een deze dagen eens de neckrope mee nemen. Werken in vrijheid vind ze onwijs leuk, maar dat snapt ze nog niet helemaal en met neckrope (waar ik een halstertouw aan vast kan maken) hoop ik haar wat beter te kunnen begeleiden.
Halster heb ik alleen aan voor bekappen of de staarten en manen te borstelen of uier check. Verder doe ik eigenlijk alles in vrijheid met de kudde.

miereneter: Het is meer buik dan pony zo op die foto _O- . Maar elke keer als ik ze zie denk ik: Ach gut :(:) . Heb al heel wat drachtige Shetlanders mee gemaakt, maar denk dat Vienna de breedste van allemaal is tot nu toe.
We hebben zelfs merries gehad met weinig buik en dan floep veulen er naast _O- .

Alles rustig bij Vienna. Morgen weer uier check en vanmiddag was ze even heerlijk aan het rollen en kon ze tot mijn grote verbazing nog van de ene kant om rollen naar de andere kant! Met haar buik had ik dat niet verwacht.
Op stal lijkt het er op dat we een deze dagen het eerste Alpaca veulen (officieel heet dat een Cria) kunnen verwachten *\o/* . Abrikoos (Alpaca) weet alleen nog niet zo goed wat ze wilt volgens mij en heeft mij gisteren mooi voor de gek gehouden :') . Veel liggen, af en toe onrustig rollen. Veel van de groep af staan, maar niks. Dus we wachten nog even rustig verder. Vandaag weer haar gewone zelf. Merries :') _O- .
Voordeel. Alpaca's bevallen in tegen stelling tot pony's en paarden normaal gezien eigenlijk alleen overdag. Dat scheelt echt een hoop!
Maar ook die dames kunnen je flink voor de gek houden en soms wachten tot je even niet kijkt en floep. Daar is de kleine dan!

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 20:13

Vienna houd de spanning er maar al te graag in en doet haar eigen ding. Voor nu nog helemaal niks dus :') .
Van de week trok ze tot mijn grote verbazing zelfs nog een sprintje door de wei!
Als het goed is brengen we komend weekend Arwen ook weer terug naar de kudde. Wil haar er in hebben voor Vienna bevalt zodat Arwen weer goed opgenomen is in de kudde voor het veulen komt.

Een buikfoto maken word wel steeds lastiger. Zodra ik in de buurt ben komt ze knuffels halen :D . Ze verhaart ook echt al flink en probeer Vienna elke dag ook even te borstelen.
We wachten dus geduldig verder op de baby.

Vienna vanmorgen:

Afbeelding

Het uiertje:

Afbeelding

En de bruine merrie is Arwen. Zij staat nu nog bij mijn pony's in. De witte is Asfaloth en de bonte mijn mini Gimli:

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 19:49

Eindelijk een Vienna update met nieuws *\o/* . Nog geen baby nieuws. Die zit veilig en warm in haar buik, maar.... ze is begonnen aan haar uier :D . We kunnen nu echt af gaan tellen naar het veulen van Vienna!
Arwen heeft vorig jaar zowat twee maanden gedaan over het vullen van haar uier en ik hoop toch dat Vienna dat voorbeeld niet gaat volgen.
Eowyn begint inmiddels ook een mooie dracht buik te krijgen, maar die is pas begin juni uitgerekend. Dus daar kan ik nog niet echt veel nieuws over vertellen.

Vienna met haar prachtige baby buik. Ze verhaart op het moment ook flink en met borstelen vliegt het haar ook regelmatig in mijn gezicht:

Afbeelding

Afbeelding

En het uier. Okay. Okay. Het is nog niet vullen vullen, maar.... als je voorgaande foto's met vandaag vergelijkt is er duidelijk verschil te zien :D . Heel benieuwd of ze er nu vaart achter gaat zetten of traag over het vullen gaat doen en of ze voor eind maart gaat of toch liever wacht tot april:

Afbeelding