lunatje schreef:ah op die manier, mja, ik zit een beetje met de andalusier zonder papieren, ik weet niet of ik dat allemaal wel kan vertrouwen, maar daar heb je natuurlijk ook weer een arts voor he,,,
Dít snap ik dus écht niet.
1. de campo-paarden zijn in de regel eerder degelijker en gezonder dan de stamboekpaarden
2. vanwege de véél hogere prijs is het juist bij paarden met papieren extra opletten
Citaat:
in zo'n geval, hoeveel zal je dan ongeveer betalen voor een bruine of een zwarte? een witte heb ik liever niet om praktische redenen :S ok, het karakter gaat natuurlijk voor, maar als het even kan...... het gaat om eenb tweejarige btw :p
'Praktische redenen'??? Een wit paard is niet viezer dan een zwart hoor; je zíet het hooguit beter. Komt nog bij dat een paard in de wei hoort en modder borstel je van wit net zo snel als van zwart. Pis- of poepvlekken van de stal? Nou en? Voor die paar keer dat je daarwerkelijk een wedstrijd of zo rijdt was je het paard tóch!
Waaom koop je geen Fries?!
Kan je ruin, merrie of hengst zonder papieren voor een aantrekkelijk bedrag aanschaffen in de kleur zwart, zwart en zwart. Kan verder alles wat een andalusiër kan.
Een zwarte andalusiër is bijna een witte raaf. Een kastanje is zonder papieren niet veel of niet duurder dan een schimmel. Reken op 2000 Euro voor een volwassen paard dat al onder het zadel is maar verder niets kan. Een veulen van 6 maanden tot een jaar komt op 700 á 1000 Euro.
Maar nogmaals, waarom niet 'gewoon' een papierloze Fries?