Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manoluna schreef:Hoi lieve allemaal,
Ik heb een aantal weken geleden een 2 jarige Spaanse merrie gekocht van nu ongeveer 1,45 hoog. Nu heb ik nog nooit zo een kleine pre gezien en vraag ik me af of dit mogelijk is? Ze word in Februari 3..
_Zsazsa_ schreef:manoluna schreef:Hoi lieve allemaal,
Ik heb een aantal weken geleden een 2 jarige Spaanse merrie gekocht van nu ongeveer 1,45 hoog. Nu heb ik nog nooit zo een kleine pre gezien en vraag ik me af of dit mogelijk is? Ze word in Februari 3..
Als ze in februari 3 wordt dan kan ze met een beetje geluk de 1.50 nog wel halen. Misschien een keer echt met de stok opmeten. Helaas zal dat voor de keuring te klein zijn. Om met Annce papier PRE veulens te fokken zal ze namelijk wel naar de APTO keuring moeten.
Helaas meten ze op de APTO keuring vaak met 2 maten. Te klein (onder 1.52 voor merrie) accepteren ze vaak niet. Terwijl te groot niet moeilijk over gedaan wordt.
Als je niet wil fokken is er natuurlijk geen probleem. Rond die maat zijn ze vaak alsnog barok genoeg om een volwassene te dragen. Wist je niet toen je haar kocht dat ze zo klein was? De PRE fokkerij probeert inmiddels als jaren om groter te fokken, daar is toch meer vraag naar in het buitenland. Vroeger was tussen de 1.50 en 1.60 gewoon normaal.