Ik heb vorig jaar een Rousseau x Florencio x Jazz merrie veulen gekocht en inmiddels wordt ze alweer bijna 2, time flies! Dit is de verkoop foto waar ik spontaan verliefd op werd

Ze stond op het begin gemixt met de hengstjes en daar stond ze al bovenin rang en nadien met de merries ook samen met haar beste vriendinnetje, die net een tikkeltje socialer was naar de rest dan die van mij

Inmiddels uitgegroeid tot een ware dame, en daar waar ze op de weide een stuk socialer leek naar de rest, is ze nu weer vrij dominant nu ze op stal staan. Ze is wel vanaf het begin ontzettend mensgericht en komt me altijd opzoeken, zowel binnen als buiten op tig hectare weide. Daarin is ze wel een echte merrie, het is leuk zolang ze er zin in heeft en de seconde dat ze geen zin meer heeft vertrekt ze, wat tevens prima is

Ze ziet er nu zo uit:

Nu ben ik heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen naar deze bloedlijn, florencio is een enorm topic over maar bij de Rousseau’s is dat wat minder. Ik hoor zelf heel wisselende verhalen over Rousseau.
Het idee is om haar afhankelijk van de groei, na het weideseizoen van komend jaar naar stal te halen. Ze is dan ruim 2,5 (is van maart). Ik denk echt dat ik ruime tijd nodig ga hebben voor grondwerk/basis en vertrouwen, voor ik überhaupt ga denken aan harnachement en de rest wanneer ze >3 is. Ze is bloederig, maar merk nu ook aan kleine dingen dat ze in vergelijking met de rest echt behoorlijk ril/scherp is.
Benieuwd naar jullie ervaringen, brand los!