Rousseau x Florencio

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xpatricia

Rousseau x Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 11:02

Hi allen!

Ik heb vorig jaar een Rousseau x Florencio x Jazz merrie veulen gekocht en inmiddels wordt ze alweer bijna 2, time flies! Dit is de verkoop foto waar ik spontaan verliefd op werd <3

Afbeelding

Ze stond op het begin gemixt met de hengstjes en daar stond ze al bovenin rang en nadien met de merries ook samen met haar beste vriendinnetje, die net een tikkeltje socialer was naar de rest dan die van mij :Y)

Inmiddels uitgegroeid tot een ware dame, en daar waar ze op de weide een stuk socialer leek naar de rest, is ze nu weer vrij dominant nu ze op stal staan. Ze is wel vanaf het begin ontzettend mensgericht en komt me altijd opzoeken, zowel binnen als buiten op tig hectare weide. Daarin is ze wel een echte merrie, het is leuk zolang ze er zin in heeft en de seconde dat ze geen zin meer heeft vertrekt ze, wat tevens prima is :o

Ze ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen naar deze bloedlijn, florencio is een enorm topic over maar bij de Rousseau’s is dat wat minder. Ik hoor zelf heel wisselende verhalen over Rousseau.

Het idee is om haar afhankelijk van de groei, na het weideseizoen van komend jaar naar stal te halen. Ze is dan ruim 2,5 (is van maart). Ik denk echt dat ik ruime tijd nodig ga hebben voor grondwerk/basis en vertrouwen, voor ik überhaupt ga denken aan harnachement en de rest wanneer ze >3 is. Ze is bloederig, maar merk nu ook aan kleine dingen dat ze in vergelijking met de rest echt behoorlijk ril/scherp is.

Benieuwd naar jullie ervaringen, brand los! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:58

Prachtige merrie. Van die veulen foto zou ik ze zo ongezien gekocht hebben.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:40

Wat een mooi paard, wat een fijne oogopslag heeft ze! Sorry geen kennis verder van die bloedlijnen ;-)

B_Fokker

Re: Rousseau x Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:01

Ik heb ooit een rousseau merrie gehad, was een heel fijn paard maar geen klik voor mij helaas. Wel super braaf en leuke kwaliteit maar ik heb gewoon al minder met merries :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:23

CrazyCat schreef:
Van die veulen foto zou ik ze zo ongezien gekocht hebben.

Volgende keer foto omdraaien. Veulen kopen als je alleen de achterkant van de foto hebt gezien is best impulsief :knuffel:

Aatrox

Re: Rousseau x Florencio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:59

Ik heb een Rousseau ruim gehad van moeders kant, nooit meer voor mij. Kom enorm leuk en fijn lopen maar was enorm zwak gebouwd, onvoorspelbaar en manieren waren er niet op te krijgen...

Ik hoop daar jou dat dit wel een hele fijne merrie wordt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:03

Diane_ schreef:
Wat een mooi paard, wat een fijne oogopslag heeft ze! Sorry geen kennis verder van die bloedlijnen ;-)

Ik vind haar oogopslag intens :D Tikje brutaal :)) Ze is overigens prachtig, zelf ooit
een Rousseau merrie gereden, was een kittig ding en vooral heul vlug :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:24

Rex_Rolfo schreef:
CrazyCat schreef:
Van die veulen foto zou ik ze zo ongezien gekocht hebben.

Volgende keer foto omdraaien. Veulen kopen als je alleen de achterkant van de foto hebt gezien is best impulsief :knuffel:

Ik heb ooit een merrie in Amerika gekocht op basis van 3 foto's en een aanbeveling van een andere betrouwbare fokker. :D

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 17:28

CrazyCat schreef:
Prachtige merrie. Van die veulen foto zou ik ze zo ongezien gekocht hebben.
:Y)

Lief dankjewel! <3 Zo is het ook ongeveer gegaan haha :') ik kende de fokker al en ze kwam voorbij op mn tijdlijn, het was iets van ‘krijg je al kijkers? Ik wil haar graag zsm zien en ben vrij zeker dat ik haar koop als het klikt’ en die zelfde middag zat ik in de auto om haar te bezoeken, dat koppie <3 liefde op het eerste gezicht en in het echt ook direct verkocht.

Diane_ schreef:

Dankjewel! Vind haar ook een hele lieve blik hebben, maar haar inmiddels kennende; ook iets met ‘een wolf in Schaapskleren’ volgens mij }> :+

BloemBloem schreef:
Diane_ schreef:

Ik vind haar oogopslag intens :D Tikje brutaal :)) Ze is overigens prachtig, zelf ooit
een Rousseau merrie gereden, was een kittig ding en vooral heul vlug :+

Hier kan ik me wel iets bij inbeelden :Y) wat ik tot dusver gelezen heb is dat Rousseau een beetje zwart- of wit is, heel fijn/kalm óf heel vlug en scherp. Weet dat achter Rousseau volbloed zit dus wellicht dat het daar wat mee te maken heeft, zo veel verstand heb ik dus niet van bloedlijnen en fokkerij. Is wel geinig, je ziet dat volbloed wel in haar als veulen zou je dan kunnen stellen, kreeg van veel mensen destijds de vraag of het een Arabier was ( :') )

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 17:32

B_Fokker schreef:
Ik heb ooit een rousseau merrie gehad, was een heel fijn paard maar geen klik voor mij helaas. Wel super braaf en leuke kwaliteit maar ik heb gewoon al minder met merries :')

Ja dat kun je hebben! Vond ik ook wel een van de meer spannende aspecten van een veulen kopen, al kan er ook geen klik zijn met een ouder opgeleider paard natuurlijk. Ja merries.. ze zijn speciaal maar àls ze het doen <3
Aatrox schreef:
Ik heb een Rousseau ruim gehad van moeders kant, nooit meer voor mij. Kom enorm leuk en fijn lopen maar was enorm zwak gebouwd, onvoorspelbaar en manieren waren er niet op te krijgen...

Ik hoop daar jou dat dit wel een hele fijne merrie wordt.

Oei! :') Hopelijk heb ik meer geluk inderdaad! Qua exterieur is ze wel ècht bijna precies zoals je een paard graag hebben wil, maar over de sterkte kan ik nu nog weinig zeggen natuurlijk.

Ben zelf niet zo fan van Jazz bloed, dat in de mix met Rousseau wat dus wisselend kan uitvallen, vind ik nog iets spannend :D maar heb door de jaren heen heel wat jonkies onder het zadel gehad dus fingers crossed zeggen we maar, uiteindelijk heb je ze ook hoe je ze houd op enkele uitzonderingen na :o

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:06

Heb je al een keuze gemaakt of je gaat dekken en met welke hengst?

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 19:35

verstijnen schreef:
Heb je al een keuze gemaakt of je gaat dekken en met welke hengst?

Ze is net 2 :=
Vast ooit; maar voor nu nog lange niet!