Ik ben nieuw hier en post dit omdat ik nog wat vragen heb omtrent het fokken met een AQH.
Ik heb een prachtige merrie waar ik dus een veulentje mee wil fokken.
ik ben wat aan het rondkijken wat hengsten betreft (welke eigenschappen wil ik versterken/behouden/afzwakken etc) maar vooral hoe aan het zaad komen is voor mij nog een raadsel
Hoe kom je aan zaad van AQH? ik weet dat er in België en Duitsland wat hengstenhouders zijn...maar hoe gaat dat in zijn werk? kan ik ze bellen en een order plaatsen (gaat dat zo simpel??) en heeft er iemand ook eens zaad uit Amerika gehaald?? Ik zie bij de AQHA veilingen voorbij komen...en op FB ook wel wat aanbieders...maar ik kom er niet helemaal goed uit. (Misschien denk ik ook te moeilijk hoor)
En nog een vraag...ik sat nu op een stal waar het eigenlijk niet helemaal ideaal is om een veulentje te fokken...er is eigenlijk geen ruimte etc....bestaat er ook zoiets als een geboorte stal....waar merries kunnen bevallen en na de geboorte nog een paar maanden met mede moeders hun veulen kunnen laten opgroeien? en dan liefst speciaal voor Quater horse merries...(of ben ik dan wel te veel eisend

Alle tips en trucs zijn welkom!! #beginner
Uiteraard ga ik alles onder leiding van een DA doen etc....