Kind is nu dik 6 maanden dus dacht dat het leuk is om eens een overzichtje te maken.
Na een eerste jaar moeilijk drachtig krijgen was het vorig jaar dan in 1 keer raak. Alles verliep goed en we moesten enkel rustig afwachten.
Làng wachten. 360 dagen lang

En van alle dagen die ze kon uitkiezen besloot ze op 2 mei in een stormnacht te veulenen, met een zondvloed die de stal dreigde te laten onderlopen. Was even een spannend nachtje.
Maar alles verliep heel vlot en daar stond dan een rozige garnaal.

Zei er iemand merrie?

Die brede bles was wel even wennen.

Na al die tijd had ik eigenlijk nog steeds geen naam in gedachten. In Frankrijk heb je 15 dagen om je veulen te registreren dus dat werd even nadenken. Een Frans klinkende naam, anders konden ze het hier niet uitspreken en toch ergens een betekenis. Ze bleek al snel een lichtvoetige spring in het veld te zijn. Vader is een rocky mountain. En als je dan in de griekse mythologie kijkt heb je Oréade, oftewel bergnymf. Vond ik mooi passen.
Droog besloot ze bruinig te tonen.

1 van m'n voornaamste wensen was kleiner fokken dan de moeder. Ergens rond dit moment wist ik dat dat mislukt was

Ze groeide vlot door en rond een maand of 3 wilde ze een blonde kuif

Zoals het een veulen betaamt, rennen en vliegen we in de rondte.

Ze heeft ook een voorkeur voor aparte slaapplekken

Baby's moeten ook naar school. Eerste keer bij de smid, wat onwennig maar best braaf

Vind haar maantjes echt zo leuk. Geen kapper kan zo'n mooie highlights zetten

Met moeder. De familie bleskop in de mist.

Ze is nu 6 maanden oud en wordt elke maand donkerder. Benieuwd hoe ze uit haar wintervacht komt.

Maar overall blij met hoe ze uitgroeit.
See ya