Ik heb het ook al in mijn breder topic over mijn merrie met veulen gezet maar, ik heb eindelijk de resultaten terug van het DNA onderzoek van mijn veulen of de vermoedelijke vader ook echt de vader van mijn veulen is.
En JA hij is echt haar papa, geen twijfel meer mogelijk. Omdat ik van moeder helemaal niets weet (lang verhaal, ik heb ook een topic over mijn merrie met veulen en hoe ze bij mij zijn gekomen) is het wel heel fijn dat in elk geval de stamboom van papa definitief bekend is.
Mijn veulen is dus met zekerheid een 50% arabisch volbloed. Haar papa is namelijk een 100% arabisch volbloed.
Nou vroeg ik me af of hier mensen zijn die mij iets kunnen vertellen over haar bloedlijn vaders kant. Ik begreep van iemand dat het een mooie lijn is maar ik heb er echt geen verstand van. Ik hoor dus graag jullie mening erover.
Ik heb mijn veulen ingeschreven bij het NRPS en ze staat in het B register aangezien van moeder niets bekend is. Het gaat me niet zozeer om keuringen enz maar vind het gewoon leuk om er meer over te weten.
Hieronder haar stamboom.