Ik ben echt enorm benieuwd hoe jij veulens van 2024 groeien! Ik heb zelf een veulen (geboren 5 April van dit jaar) en ik heb het idee dat zij momenteel in een groeistop zit… Dit is mijn eerst zelf gefokte veulen dus ik heb echt de ballen verstand ervan.
Ze is vorige maand van haar moeder afgegaan omdat die het niet meer trok, waardoor ze dus in de opfok staat. Dit is een super plek met onbeperkt ruwvoer! Ze staat echt met hele grote jongens (lees; minimaal 150 zeker) dus het valt extra op dat zij klein is…
Bij de geboorte was ze ook heel klein (96 cm). De laatste keer dat ik haar gemeten heb is 4 weken geleden en toen was ze 128 cm, dus in die zin is ze al wel ruim 30 cm gegroeid. Ze komt uit ouders van 165 x 168 dus ik hoop wel dat ze minimaal de 162 gaat halen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Kunnen ze nog gaan bijtrekken? 25 cm (om te groeien) klinkt niet als veel, maar lijkt me voor een veulen echt een knoepert van een afstand?…
Iemand die deze noob hier mee kan helpen? Ik ken trouwens de tabel al met percentages, maar ben vooral benieuwd naar eigen ervaringen!
Hieronder een foto dat ze 1 dag, 3 maand en 5 maand oud was!