Nou, dat dus.

Gen heb ik sinds haar derde, ze is mijn allerbeste vriendin en we zijn samen van zadelmak naar Z dressuur gekomen, wat ik best knap vind aangezien ik een klungel ben en zij een klein springpaardje vermomd als zwarte haflinger.

Gen is heel veelzijdig en heeft een ontzettend fijn karakter, ze heeft altijd gefungeerd als XL bixiepony voor mijn dochter. Het leuke is dat haar zonen dit karakter ook hebben geërfd en zodoende heeft mijn dochter Rio geclaimd als haar toekomstpaard.

Mijn fokdoel is ongewijzigd, ik vind het namelijk leuk om nuchtere, knappe en veelzijdige gezinsdieren te fokken waar klungelige amateurs zoals ik toch ook leuk mee kunnen dressuren. Gen komt oorspronkelijk uit een veelzijdig/dressuurlijntje waarin de laatste drie generaties richting springpaard is gefokt, ik wil graag weer wat dressuurbloed toevoegen. Gen heeft zodoende al twee prachtige zonen op de wereld gezet, Rio de Janeiro (v. Desperado) in 2021 en Utah (v. Glamourdale) in 2024.
Dit is Rio:

Rio is een stuk gunstiger gebouwd dan Gen, opwaartser en meer lengte in de hals en eveneens beweegt hij ruimer dan Gen. Rio is dusdanig braaf dat ik hem zelf ruitermak heb gemaakt dit voorjaar (en dat zegt wat, want ik ben echt geen held

Utah is nog een slag langgelijnder en opwaartser dan Rio en kan nog een stukje beter bewegen (vooral galop). Utah is voor de duivel niet bang en ondanks dat ik eigenlijk een paard moest verkopen dit najaar (drie paarden is wel kostbaar en tijdrovend, zeg maar..) kon ik het echt niet over mijn hart verkrijgen om Utah weg te doen, net zoals Rio..

Ut met Gen en Ri op de achtergrond.

Hoewel ik dolblij ben met mijn heren, zou het erg leuk zijn om een opvolgster voor Gen te kunnen fokken om het lijntje mee door te kunnen zetten. Het liefste had ik weer een veulen van Glamourdale gefokt, maar helaas was hij dit jaar alleen via diepvriessperma beschikbaar en dat vind ik teveel gedoe. Omdat Rio net een slagje smaller/chiquer dan Gen is en Utah ten opzichte van de andere veulens op de fokkerij (kanttekening: die komen wel uit kastelen van moeders, dat is nou ook weer niet aan mijn korte pootjes besteed

Gen staat nu samen met Rio en 13 andere fokmerries (en 5 koeien

Bij de vorige drachten vond ik het ontzettend leuk dat er mensen waren die ons gingen volgen en ook toen het even minder ging, heb ik het medeleven als heel waardevol ervaren. Ook mijn dochter leest mee, vorig jaar wilde ze ook vrijwel iedere dag even weten of "de fans van Gen" nog een berichtje hadden achtergelaten.

Liefs, Charlotte. Hieronder samen met mijn allerbeste vriendin op de foto.