Op naar het volgende avontuur: Black Beauty 4.0 (Imposantos x Ustinov)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Op naar het volgende avontuur: Black Beauty 4.0 (Imposantos x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 21:18

Afbeelding

Nou, dat dus. :P Ik ben momenteel aan het herstellen van een kaakoperatie (mijn kaken en kin zijn nu net een Ikea-meubel qua hoeveelheid onderdelen en schroefjes :D ), dus tijd om even op Bokt te gaan schrijven. Als alles goed gaat, dan mag Genève volgend jaar namelijk weer een veulentje krijgen!

Gen heb ik sinds haar derde, ze is mijn allerbeste vriendin en we zijn samen van zadelmak naar Z dressuur gekomen, wat ik best knap vind aangezien ik een klungel ben en zij een klein springpaardje vermomd als zwarte haflinger. :D We zijn door een blessure uiteindelijk net geen Z gestart op wedstrijd, maar de startgerechtigdheid was al ver boven verwachting. Door haar blessure is Genève professioneel grasmaaier, maar ze gaat gelukkig erg goed en ze is een fantastische moeder.

Afbeelding
Afbeelding

Gen is heel veelzijdig en heeft een ontzettend fijn karakter, ze heeft altijd gefungeerd als XL bixiepony voor mijn dochter. Het leuke is dat haar zonen dit karakter ook hebben geërfd en zodoende heeft mijn dochter Rio geclaimd als haar toekomstpaard. :')
Mijn fokdoel is ongewijzigd, ik vind het namelijk leuk om nuchtere, knappe en veelzijdige gezinsdieren te fokken waar klungelige amateurs zoals ik toch ook leuk mee kunnen dressuren. Gen komt oorspronkelijk uit een veelzijdig/dressuurlijntje waarin de laatste drie generaties richting springpaard is gefokt, ik wil graag weer wat dressuurbloed toevoegen. Gen heeft zodoende al twee prachtige zonen op de wereld gezet, Rio de Janeiro (v. Desperado) in 2021 en Utah (v. Glamourdale) in 2024.

Dit is Rio:
Afbeelding

Rio is een stuk gunstiger gebouwd dan Gen, opwaartser en meer lengte in de hals en eveneens beweegt hij ruimer dan Gen. Rio is dusdanig braaf dat ik hem zelf ruitermak heb gemaakt dit voorjaar (en dat zegt wat, want ik ben echt geen held :P). In de zomerperiode is hij nog 10x onder het zadel geweest bij een professional en ook daar heeft hij laten zien hoe ontzettend braaf, werkwillig en betrouwbaar hij is. Sinds augustus heeft Rio vakantie in een kudde in het weiland bij Gen op stal. Na mijn revalidatie ga ik hem deze winter weer rustig oppakken samen met mijn juf.

Utah is nog een slag langgelijnder en opwaartser dan Rio en kan nog een stukje beter bewegen (vooral galop). Utah is voor de duivel niet bang en ondanks dat ik eigenlijk een paard moest verkopen dit najaar (drie paarden is wel kostbaar en tijdrovend, zeg maar..) kon ik het echt niet over mijn hart verkrijgen om Utah weg te doen, net zoals Rio.. :') Utah staat bij Gen en Rio op een fokkerij waar hij kan opgroeien met twee veulenvriendjes.

Ut met Gen en Ri op de achtergrond. :D
Afbeelding

Hoewel ik dolblij ben met mijn heren, zou het erg leuk zijn om een opvolgster voor Gen te kunnen fokken om het lijntje mee door te kunnen zetten. Het liefste had ik weer een veulen van Glamourdale gefokt, maar helaas was hij dit jaar alleen via diepvriessperma beschikbaar en dat vind ik teveel gedoe. Omdat Rio net een slagje smaller/chiquer dan Gen is en Utah ten opzichte van de andere veulens op de fokkerij (kanttekening: die komen wel uit kastelen van moeders, dat is nou ook weer niet aan mijn korte pootjes besteed :Y) ) wat kleiner en chiquer lijkt, heb ik voor dit jaar als alternatief voor Glamourdale gekozen voor de hengst Imposantos. Ik hoop dat Imposantos net wat meer maat en formaat gaat toevoegen, maar bovenal hoop ik op een gezond veulentje dat net zo lief is als zijn moeder en broers. <3

Gen staat nu samen met Rio en 13 andere fokmerries (en 5 koeien :)) ) op tig hectare land nog te genieten van het gras zolang het kan. Ze heeft alweer een klein babybuikje. <3 Op naar 25 mei 2025!
Afbeelding

Bij de vorige drachten vond ik het ontzettend leuk dat er mensen waren die ons gingen volgen en ook toen het even minder ging, heb ik het medeleven als heel waardevol ervaren. Ook mijn dochter leest mee, vorig jaar wilde ze ook vrijwel iedere dag even weten of "de fans van Gen" nog een berichtje hadden achtergelaten. :P We zouden het daarom heel leuk vinden als er mensen zijn die ons avontuur van komend jaar weer willen volgen, laat gerust een berichtje achter! :D

Liefs, Charlotte. Hieronder samen met mijn allerbeste vriendin op de foto. <3

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:33

Nou dan haakt je naamgenoot bij deze aan en groet ook je dochter :wave:

Ik ben weer benieuwd wat voor moois jullie er nu weer van maken.

En Rio, ik snap dat je dochter hem geclaimd heeft, heel verstandig, prachtig dier geworden.

Sterkte met alle schroefjes en moertjes, hopelijk waren die allemaal op voorraad.

Hoe gaat het verder nu met jou?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:20

Jeetje wat een leuke paarden en goed verhaal achter je fokken, ik volg wel!

Change3x

Re: Op naar het volgende avontuur: Black Beauty 4.0 (Imposantos x Ustinov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:28

Leuk, ik ga volgen! :D Wat een ongelofelijk knappe merrie en nakomelingen!

Onze merrie is begin mei uitgerekend dus dat ligt mooi bij elkaar in de buurt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 08:35

Er was geen schroefje over na je ikeabouwpakket?

Hopelijk komt er een leuke merrieveulen uit deze combinatie :D

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:15

Ik ben altijd een stille meelezer geweest, maar je paarden die je fokt (en uiteraard ook Gen) zijn zo gaaf! Was het ook niet zo dat Gen bij Utah wat moeite had gehad met de dracht en dat het misschien niet meer lukte om een veulentje te fokken? Kan zijn dat ik de ontwikkelingen daar een beetje heb gemist, maar wel ontzettend leuk dat Gen wel weer een veulentje op de wereld kan zetten!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:27

Jaaaaa nog een Gen-Fan die zich weer meldt :D Ik blijf haar zo'n lieve blik in haar ogen vinden hebben <3
Het is een pracht merrie met prachtige veulens, ik ben heel benieuwd naar ronde 4! :j

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:33

Leuk! Ik volg jullie graag :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 14:57

Hé naamgenoot, gezellig dat je er weer bij bent. <3 Dankjewel! Onkruid vergaat niet, zeggen ze toch.. O:)
Gezellig Bonita_Bon, welkom en dankjewel. :D
Change3x, dankjewel en leuk dat je ook komt volgen! Leuk vrijwel tegelijk uitgerekend, wat voor veulentje verwacht je? :)
Hagelslag, dat zou heel leuk zijn! Maar dan kom ik wel voor een hele moeilijke keuze te staan wie er blijft en wie er gaat. :+ De vorige twee drachten hoopte ik echt op een merrie en nu ik een hengst ook wel prima vind om de keuze wat makkelijker te maken voor wie ik een nieuw huisje ga zoeken, dan zul je zien dat dit een merrieveulen wordt. :D Maar het maakt niet uit, als het maar gezond is en hopelijk net zo lief als de andere drie!
Yubine, stille meelezers zijn ook van harte welkom om mee te kletsen! *\o/* Het klopt inderdaad dat ik geen details (meer) heb gedeeld over de periode dat Gen slecht ging, ze is nader veterinair onderzocht en we zijn mede hierdoor gewisseld van stal omdat achteraf zeer waarschijnlijk lichte hoefbevangenheid door te rijk en teveel voer de oorzaak bleek te zijn. Ik sta sinds dit voorjaar op een fokkerij onder professionele begeleiding met ander voerbeleid waar ze sinds de verhuizing enorm is opgeknapt naar haar oude zelf. Ik begrijp zeker dat het vragen oproept omdat ik hier verder niets meer over heb gedeeld (ook over dat de slechte periode wellicht heeft meegespeeld in het uiteindelijke overdragen), maar als Gen niet meer helemaal topfit was geworden en niet door meerdere dierenartsen groen licht had gekregen voor nog een veulentje, dan had ik geen veulentjes meer gefokt met haar. Gelukkig gaat ze dus hartstikke goed! <3
Lyona, dankjewel en leuk dat je komt volgen! <3
Welkom kitag1rl, gezellig!

Voor de liefhebbers, hier mijn schroefjesverzameling :P :

Afbeelding

Een zoekplaatje voor de liefhebbers, wie is nou wie? :o?
Afbeelding

Is het nou Gen of Ri die mijn dochter een kusje geeft, wie ziet het? :D
Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:50

Prachtige merrie en wat een mooie veulens heb je er al uit gefokt. Ik volg!

Succes met het herstel van de kaakoperatie, de foto’s met ijzerwerk en schroeven komen bekend voor. Vorig jaar een soortgelijke operatie ondergaan #)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:04

Leuke constructie hebben ze verzonnen. Gelukkig was je hiervoor wel verzekerd :D

Ri geeft een kusje aan je dochter. En plaatje erboven links = Gen, rechts = Ri

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:40

Heel erg veel succes met je herstel inderdaad! Niet niks al die schroeven. :(:)

Wij verwachten een Cero Blue TN veulen! Vorig jaar uit dezelfde combinatie heel erg helaas een dood veulen door stuitligging dus voor ons wel even extra spannend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:48

Ik gun je een merrie dit keer maar oef, wat is Rio een bink zeg.
Fijn fokdoel heb je, fijne dieren waar bijna iedereen mee overweg kan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:01

Supermooie paarden!

Ik volg ….
Leuk dat je dochter ook een paardengek is.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 11:19

Rocamor schreef:
Ri geeft een kusje aan je dochter. En plaatje erboven links = Gen, rechts = Ri

Eén van de twee antwoorden is goed. ;)

Dank je, _Sofie! Ben jij weer helemaal op de been na de operatie? :) Pittig traject inderdaad, maar iedere dag gaat het bij mij weer een stukje beter!
Change3x, ik duim voor jullie voor een gezond veulentje. Wat een ellende dit jaar, vreselijk.. Y;(
Bedankt, BigOne. <3
Welkom, Ragdollcat! Dankjewel en ja, mijn dochter is haast nog fanatieker dan ikzelf! :)) Het is echt heel leuk om onze hobby zo samen te kunnen delen. <3

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 18:40

Even tijd voor een eindejaarsupdate. :)

Gen gaat heel goed en ze wordt lekker rond:

Afbeelding
Het duurt nog 147 dagen tot haar uitgerekende datum, dus ze heeft er 193 dagen op zitten. *D

Haar oudste zoon Rio bouw ik na wat pech van zowel hem als mij weer op. Ik heb er daarom zelf nog niet weer opgezeten, maar we zijn een paar keer per week een kwartiertje aan de dubbele lijnen bezig. Dat doet hij heel goed. <3 Rio is heel erg mensgericht en sjokt het liefste achter mij aan, dus mijn dochter vond dat ze er aan een touwtje wel op kon, en zo geschiedde. Ik denk niet dat ik ooit nog op hem mag rijden, mijn dochter heeft hem geclaimd. :')

Afbeelding

Lieve Utah groeit ook lekker door. <3

Afbeelding

We wensen iedereen een heel gelukkig 2025!

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:08

Jij ook gelukkig 2025
En Rio is braaf zeg :wow:

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:13

Jij ook een gelukkig 2025! Ik ga weer volgen. Voor mij nu geen veulen. Op zijn vroegst dek ik 2026 weer maar financieel komt nu gewoon niet uit een 4e erbij want als het een merrieveulen is houd ik die aan!
Wat een knapperds zijn het die van jou en super braaf is Rio zeg!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 22:04

Dank jullie, op naar een mooi jaar waarin we gezond mogen blijven en mogen genieten van onze trouwe viervoeters.
Ja, Rio is echt heel braaf. Hij heeft nog niet zoveel zelfvertrouwen en kleeft daarom veel aan mensen en andere paarden, maar hij wordt van binnen steeds een beetje een grotere jongen. :D
Begrijpelijk hoor Kiko, het is allemaal duur genoeg maar je hebt dan wel weer iets leuks om naar uit te kijken. :D Overweeg je One Million wederom voor jouw merrie? Hij staat ook op mijn lijstje, maar ik weet niet wat de toekomst gaat brengen. Eerst maar even reikhalzend uitkijken naar het veulentje van dit jaar. :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 12:06

Gen wordt alweer goed rond, vandaag zit ze op dag 212, nog 128 dagen te gaan tot haar uitgerekende datum. :)
Afbeelding

Ut en zijn harem waren aan het uitslapen. :P
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:37

Zie je topic nu pas :D ga uiteraard weer volgen, wat een prachtige luxe koppies ook <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:35

One Million geeft wel veel door wat ik wilde verbeteren dus erg blij mee. En het is een heel lief veulen/jaarling.
Hij kan mega overstappen.. daar ga ik straks echt profijt van hebben en zijn lange benen ben ik ook blij mee.
Ik wil eerst zien hoe Cover uitgroeit. Misschien dat ik hem nog wel een keer gebruik want heb veel mensen gehad die hem wilde kopen in het begin. Ze vonden hem prachtig!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 08:39

Wat een prachtige paarden! En fantastisch zo braaf. Je dochter en Rio zijn een veelbelovende combi zo te zien.

Ik denk dat Gen een kusje aan je dochter geeft <3

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 12:57

We staan in uitgelicht, wat leuk! *\o/* Bedankt!

Mer1980, welkom terug. :D Dank je! Verwacht jij dit jaar ook een veulentje?
Kiko, begrijpelijk! Cover is prachtig. <3
Speirs, bedankt. <3 Ja, iedere dag genieten met deze familiebeestjes. <3 Mijn dochter is totaal verknocht aan Rio dus hij blijft, hij is ook degene die de kusjes uitdeelt op de foto, maar in het echt doet Gen dat ook heel veel. :j

Mocht er iemand trouwens een plekje weten voor mijn paarden in de regio ten westen van de stad Groningen (max. 20 km), dan ontvang ik heel graag een PB! Het is op mijn huidige stal niet gewenst dat ik de paarden dagelijks uit de stal laat komen buiten het weideseizoen en dat is voor mij wel onderdeel van het welzijn, dus ik zoek op korte termijn een plekje waar het wel onderdeel is van het beleid dat de paarden er dagelijks uitkomen, evenals goed voerbeleid (min. 3-4x per dag ruwvoer).

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:25

Wat een mooie paarden. Zwart heeft toch wel wat hoor. Ik volg mee