Ashwin Lute E is geboren op 2 mei. Ik was hoogzwanger en heb gelukkig niet veel hoeven helpen. Ik heb de stal deur open gezet en ben daar gaan zitten op een krukje

Een bijzondere foto. Samen zwanger met mijn paard. Een paar dagen voor de bevalling is deze foto gemaakt

En daar was hij dan! We hadden stiekem gehoopt op een merrie zodat we daar straks de fokkerij mee kunnen doorzetten. Zijn vader is Alger 522, een laagverwante hengst. Wellicht wordt ons in de toekomst nog een merrie gegunt

Hij is echt super leuk. Heb er vaak over na gedacht om hem toch maar aan te houden. Nog lekker in de kreukels hier

Maar als snel ontvouwde hij zich

Even afspoelen in de weide was geen probleem volgens Ashwin

Toen hij ongeveer 3 weken oud was zijn we naar de spartelvijver gegaan. Vaste fotografe Amanda Melchior ( bokker l_amanda_l) was weer aanwezig. Dit keer maar niet op Zilver haar rug

Het water was iets dieper dan wij alle drie hadden verwacht

Zilver werd naar de hengst gebracht (niet drachtig geworden) , Ashwin gaat natuurlijk mee

Toen was de dag van de keuring. Helaas moesten we bijna een uur wachten. Daar waar hij super braaf stil stond had hij op een gegeven moment echt geen zin meer. Hij wou niet fijn stappen en draf, ja. Dat was een feestje. Heel jammer want hij kan zoveel beter! Toch een mooie 2e premie

Ik noemde hem altijd een Arabier in een Friezen lichaam

Mijn dochter was geboren en we hadden een shoot. Ook Ashwin mocht op de kiek samen met z'n moeder Zilver.
Foto door Rianne van Wieren

Ik maakte zijn laatste foto's thuis...

Ik had wel meer met hem willen doen zoals ik met de andere veulens heb gedaan. Ik heb hem niet vaak gehalstert,gepoetst of afgespoeld. Maar hij doet niks onder dan de andere veulens. Hij is zo ontzettend slim en enorm lief. Dit was dus helemaal geen probleem
Het afspenen verliep heel relaxt. We hebben nog een paar keer trailer laden geoefend wat hij super deed. We hebben hem zelf naar zijn nieuwe plekje gebracht. Hij deed het super 2,5u alleen op de trailer. Hij was daar gelijk relaxt en op zijn gemak. Een halfuur later kwam zijn vriendje, een ander Fries hengstveulen, ook al aan. Hij staat samen met dat veulen en 2 oudere ruinen. Hij zal straks schitteren in de wedstrijdbaan en ze gaan naar de keuring met hem. Deze kreeg ik toegestuurd bij zijn nieuwe plek.
Het gaat je goed lieve vriend!

Ashwin doet mee aan de veulenverkiezingen! Het zou leuk zijn als hij wat stemmen mag krijgen