Afstamming achterhalen- hengst wel bekend!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Des_sie

Afstamming achterhalen- hengst wel bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 18:45

Hoi allemaal!

Ik heb een merrie waarvan in het paspoort staat dat de ouders onbekend zijn. Nu weet ik via via dat deze hengst ook de vader is van mijn merrie maar de hengst zelf verder niet goedgekeurd is ect maar wel afstamming heeft. Zei hebben dit paard bij hun Friese merrie gehad en die kan wel weer geregistreerd worden bij het barock pinto studbook hadden zij het over.
Ik heb een chipnummer van de hengst maar kan hier verder niks over vinden. De hengst heeft zelf een paspoort van het irish Cob..
Wie o wie kan mij verder helpen? :)
Ik kan dit voor mijn eigen merrie waarschijnlijk niet meer aanpassen maar ik ben vooral heel nieuwsgierig haha

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:52

Als je het officiële stamboek naam van de hengst hebt dan zou ik contact opnemen met het Irish Cob stamboek en daar vragen achter zijn gegevens. Of vragen om in contact te komen met de eigenaar van het paard.
Reden geven omdat je een nakomeling van de hengst heeft.

Vraag tegelijk het UELN van het paard, als ze het hebben, en willen geven.

Eenmaal in contact met de eigenaar is het een kwestie van DNA laten vastleggen van de hengst als vader van je merrie. Idem het DNA van de merrie. Met dat info kan je richting inschrijving in een stamboek.

Moeilijk is het niet maar het vraagt wat speur werk, en natuurlijk kosten (DNA tests).

tengeltje11

Re: Afstamming achterhalen- hengst wel bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:57

As de hengst niet ggk is, maakt niet eigenlijk niets uit, want volgens mij vermelden ze niet ggk hengsten ook niet in het paspoort van het ics? Of welk stamboek van irish cobs had je in gedachten?