Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Wat is eigenlijk jouw doel met hem?
Ik zou ook zijn testosteron even laten checken voor de zekerheid.
Als hij hurdling heeft gedaan heb je ook kans dat hij weinig respect heeft voor het hout, want ze zijn gewend dat de bovenkant van de heggen meebeweegt.
0000 schreef:Je kan even bloed laten trekken om het testosteron te controleren, dan weet je zeker dat hij goed gecastreerd is. Een merrie aanvliegen klinkt echter niet perse als hengstengedrag maar meer als erg weinig sociaal contact gehad...
Verder is inderdaad een volbloed wel even wat anders dan een springpaard, maar met de juiste ondersteuning en omscholing ken ik ze wel als hele fijne slimme en werkwillige paarden.
Ik ben het eigenlijk wel eens met degene hierboven, ik zou hem ook door laten rijden. Ik denk dat je dit heel veel (negatieve) energie gaat kosten wat vroeger of later ten koste gaat van je plezier en jullie band. Wat een ervaren ruiter in een paar maanden kan, kost jou misschien veel langer en uiteindelijk heb je dan net zoveel geinvesteerd in lesgeld. Je mag me altijd een pb sturen, ik weet eventueel een heel fijn adres met veel ervaring met zowel op de baan rijden als omscholen daarna van volbloeden waar ze jou ook fijn kunnen begeleiden.
Ik zie net je edit, dan heeft hij lichamelijk ook nog een lange weg te gaan, ik kan je echt aanraden specifiek te zoeken naar iemand met ervaring hiermee, de gemiddelde instructeur gaat je hier misschien niet voldoende mee kunnen helpen.
Earth schreef:Oh dat klinkt niet al te best, de kans is aanwezig dat je bent opgelicht. Heb je hem laten keuren? Dat zou ik alsnog doen eigenlijk.
Wel tof dat hij een afstamming is van Secretariat.
Edit: Tekst even aangepast.
Sambojada99 schreef:0000 schreef:Je kan even bloed laten trekken om het testosteron te controleren, dan weet je zeker dat hij goed gecastreerd is. Een merrie aanvliegen klinkt echter niet perse als hengstengedrag maar meer als erg weinig sociaal contact gehad...
Verder is inderdaad een volbloed wel even wat anders dan een springpaard, maar met de juiste ondersteuning en omscholing ken ik ze wel als hele fijne slimme en werkwillige paarden.
Ik ben het eigenlijk wel eens met degene hierboven, ik zou hem ook door laten rijden. Ik denk dat je dit heel veel (negatieve) energie gaat kosten wat vroeger of later ten koste gaat van je plezier en jullie band. Wat een ervaren ruiter in een paar maanden kan, kost jou misschien veel langer en uiteindelijk heb je dan net zoveel geinvesteerd in lesgeld. Je mag me altijd een pb sturen, ik weet eventueel een heel fijn adres met veel ervaring met zowel op de baan rijden als omscholen daarna van volbloeden waar ze jou ook fijn kunnen begeleiden.
Ik zie net je edit, dan heeft hij lichamelijk ook nog een lange weg te gaan, ik kan je echt aanraden specifiek te zoeken naar iemand met ervaring hiermee, de gemiddelde instructeur gaat je hier misschien niet voldoende mee kunnen helpen.
Dat hij weinig sociaal contact g heeft gehad lijkt mij zeer waarschijnlijk. Na een aantal week buiten in de paddock te hebben gestaan hebben we geprobeerd hem in wei met 2 andere paarden te laten staan, dit vond hij niks en is toen gevlucht. Hij staat daarom nu altijd alleen, vind dit wel zielig aan een kant maar het kan helaas even niet anders.
Met rijden is hij nu prima, de eerste 2 week schrok hij best vaak en sloeg nog eens op hol waardoor ik er een aantal keer van af ben gevallen. Dit gaat nu wel beter. Op stal is het echt een lieverd, dan knuffelt hij al te graag.
Alleen zodra meneer op de poetsplaats staat met merries wordt hij erg onrustig en stout, en het poetsen gaat niet altijd even goed. Begrijp niet zo goed waar dit vandaan komt gezien het de eerste 2 week juist heel goed ging
Sambojada99 schreef:Earth schreef:Oh dat klinkt niet al te best, de kans is aanwezig dat je bent opgelicht. Heb je hem laten keuren? Dat zou ik alsnog doen eigenlijk.
Wel tof dat hij een afstamming is van Secretariat.
Edit: Tekst even aangepast.
Dat vond ik dus ook erg gaaf, z’n vader heeft ook erg goed gepresteerd op de renbaan. Mijn paard daarentegen wat minder goed, dat is denk ik ook de reden van verkoop.
Dat hij een parcours van 1m heeft gesprongen geloof ik iig niet meer, in die zin ben ik wel voorgelogen.
speedfiets_2 schreef:Waarom heb je hem niet terug gebracht? En hoe ging het proefrijden?
germie schreef:En als je nu eens eerlijk naar je wensen kijkt? Is dit wel het paard wat je zocht?
Het klinkt of je bent opgelicht en eigenlijk zou je het paard dus terug moeten brengen. Het paard is geen springpaard. Dat staat dan nog los van het wel of niet laten keuren.
Je weet niet wat er nog aan kosten achterweg gaan komen, het paard is bij jou nu al vervelend (kan ook betekenen dat je te weinig ervaring hebt).
Als je het paard wel absoluut wilt houden, dan zou ik hulp vragen, zodat je er achter kunt komen of het paard niet goed opgevoed is, of dat je zelf niet consequent genoeg bent. Verder hoop ik voor je dat er geen kreupelheden of ziektes achterweg komen. Want dan ben je aan het dier gehecht, je besluit het te houden, het voldoet al niet aan je eisen voor bosritjes en springen, en je krijgt ook nog extra kosten.