Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 16:04

We gaan weer voor een jaar met hopelijk gezonde, sterke veulentjes met kleur en kwaliteit.

Ondertussen zijn we wel bekend hier op bokt en met een aantal vaste volgers hoop ik dat het een gezellige volg topic word.

De papa to be, mijn trots...
Onze cremello hengst
White Dream GF
Afbeelding
Afbeelding

Als eerste uitgerekend op 16 maart
Rosareina, NRPS voorlopig keur
Formidable x Houston x Feinbrand
Uit de Reina stam
Bij ons geboren van onze Formidable die helaas niet meer leeft.
Dit wordt haar allereerste veulen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna op 30 maart
Wild Thing V, NRPS ster, sport/prestatie, doc, veel sport in de moederlijn oa lichte en zware tour dressuur
Jazz x Juventus x Sultan
Dit wordt haar laatste veulentje. Heeft een voorlopig keur dochter bij kwpn. En nog een paar jonge nakomelingen waar ik veel van verwacht.
Afbeelding
Afbeelding

Als laatste 25 mei
Zymphonie (zirkonia)
Emilion x Esteban x Romano
Zelf heeft ze M dressuur gelopen.
Heeft een 1.30 spring paard gegeven
Een ster merrie van Formidable.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop vooral op gezonde veulentjes en gezonde merries. Stiekem hoop ik op hengstjes, is toch makkelijker afscheid nemen. Ik kan niks aanhouden... Dus tzt gaan we op zoek naar nieuwe baasjes voor de kleintjes

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 16:59

Dat worden prachtveulens :))
Kan niet anders met zulke moeders en vader <3

Lyona

Re: Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:25

Ik volg natuurlijk weer mee, je fokt alleen maar prachtige veulens, 2025 zal geen uitzondering worden denk ik, met die prachtige merries en droomhengst <3

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:41

Ik volg ook weer!!! Veel te leuk om niet te doen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:56

Mooie merries en hengst. Ik vind Rosareina een prachtige merrie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:23

Yess Rosa in uitgelicht en zeer terecht <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 16:38

Whoop whoop *\o/*

Super leuk dat jullie allemaal mee volgen. Hopelijk weer prachtige veulens <3 en iets meer geluk. Fingers crossed.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 17:09

Rosa heb ik weer een beetje opgepakt. Deze dagen weer een keer erop en rustig doorrijden. Ze is zo verschrikkelijk braaf. Ze krijgt stiekem echt al een buikje := Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:41

Jaja veulenbuikje <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 18:58

Nog even week dan zit Rosa ook alweer op de helft. Gaat best snel.

Wild Thing is ook goed bijgetrokken na het spenen. Twee weken terug heeft ze best wat oorlogswonden opgelopen. Ik haalde haar op 3 benen uit de wei. Gelukkig waren het geen diepe wonden, er was vooral veel vocht. Ik heb haar een paar dagen novacam gegeven. De volgende dag galopeerde ze alweer door de wei. Duurde even voordat been dun werd. Nu bleef de wond op haar kogel toch onrustig en de kogel dik. Ik moet nu toch antibiotica geven aan haar.

Vorig jaar heeft ze ook een keer een aanvaring gehad met een merrie. Wild Thing is echt een alfa en andere paarden moeten haar respecteren. Anders tja. Ze is nooit gemeen maar als je het opzoekt, dan is het echt kont aan kont slaan. Alleen heeft ze zelf steeds de schade en de andere niet... Ze brengt wel echt orde in de kudde. Geen gedoe verder, alles gaat goed met elkaar. Ze hoeft maar te kijken en het is duidelijk. Vorig jaar was er een 2 jarige merrie die ontsnapte, was druk, kende geen grenzen. Heel lastig was ze. Ze hebben haar een tijdje bij Wild Thing in de paddock gezet. En het was duidelijk. Enkel haar blik was genoeg :j

Nu is ze deze dracht zoveel anders. Toegankelijker, voor paarden maar ook mensen. Normaal wilt ze haar eigen ruimte. Maar nu accepteert ze het goed als er een paard naar haar toekomt. Geen eens oren plat. Ik sta er echt van te kijken. De afgelopen jaren was ze soms echt heel bitchie := en de afgelopen jaren was ze steeds drachtig van een merrie. Ik denk nu een hengst *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 23:08

Stiekem gaat de tijd best snel. Veulentjes bijna allebei weg. Kunnen we alweer gaan focussen op volgend jaar.

Rosareina is 202 dagen drachtig
Wild Thing is 188 dagen drachtig
Zirkonia is 132 dagen drachtig

Ik zal binnenkort buik foto's maken. Ze groeien immers goed :j

Wild Thing
Afbeelding

Rosa gaat ook goed. Voelt als bijna aftellen over de 200 dagen. Deze laatste maanden van het jaar gaan gigantisch snel. De eerste maanden van volgend jaar waarschijnlijk heel traag :')
Afbeelding

Zirkonia eet heel goed haar brokken, extra luzerne en de pulp met grasbrok en Fibre nuggets. Maar hooi zo verschrikkelijk weinig. Ik snap het echt niet. Tanden zijn oke. Woensdag heb ik een afspraak met de dierenarts. Ik wilde een bloedonderzoek laten doen. Even overleggen waarvoor. Ik dacht cushing, ik weet niet zeker of dit ermee te maken kan hebben. Of een algemeen bloed onderzoek. Ik had al besloten om haar terug te verhuizen naar de stal waar White Dream ook staat. Is minder massaal, en ze deed het hier heel goed voordat ze verhuisde. Was eerder beetje te dik. Ik had gehoopt dat het hier ging, maar ik moet naar mijn paard kijken.

Afbeelding

Papa to be gaat ook erg goed. Lekker mee bezig <3 vandaag was het tijd voor de zadelmaker. Toch een kopijzer groter alweer. Ik verwacht dat hij nog veel meer gaat groeien. Ik ben heel erg blij hoe hij het doet in iedergeval
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 03:23

Het was hier heel de dag erg mistig. Kleine wereld zo, zoekend naar je paard op de wei. Vandaag bijna alle paarden getoileteert. Was hard nodig := lekker gepoetst en buik foto's gemaakt. Zirkonia krijgen jullie nog van mij te goed. Die had gisteren haar grote poets beurt,oeps vergeten foto te maken.

Veulentjes heb ik al echt goed gevoeld bij Rosa en Wild Thing <3 zo leuk weer. Kijk er alweer helemaal naar uit.

Rosareina 208 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing 194 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding

Zirkonia 138 dagen drachtig. Geen foto's van. Maar begint toch ook wel een buikje te krijgen :j
Ik heb nog geen uitslagen van het bloed. Mest onderzoek was wel schoon. Dus dat wachten we even af. Ze had een paar dagen heel goed gegeten. Nu de afgelopen 2 dagen weer heel weinig ruwvoer. Ik weet niet of het aan de kwaliteit ligt of aan wat anders. Gelukkig eet ze wel goed de luzerne, pulp/grasbrok/Fibre nuggets, merrie brok. Ze lijkt ook wel aan te komen nu. Maar dat ze zo weinig ruwvoer eet is natuurlijk wel echt balen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:11

Ze zien er goed uit hoor en Rosa helemaal!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 15:23

Jaa ze ziet er prachtig uit <3
Vanochtend kwam de stal eigenaar naar mij toe. Of het wel goed gaat met Rosa. Ze stond steeds voor het draadje en wat traag. Dit is ze dus al een tijdje. Daarom ook besloten om Niks met haar te doen. Ze is heel zenn en graag op stal. Naar de wei loopt ze ook heel rustig. Sis kwam haar vanochtend weghalen bij het draadje wat een lieverd toch. Gingen ze daarna kriebelen.
Naar stal komt Rosa wel in galop :') ik denk dat ze nu vooral lekker binnen is. Maar zolang het weer het toelaat gaaan ze gewoon naar de wei. Wat een geluk zo in november echt genieten.

Ik had de dierenarts gebeld of er al uitslagen waren van zirkonia. Ik zou terug gebeld worden door de dierenarts. Ik ben benieuwd, ze doet het naar mijn idee redelijk, maar eet amper hooi

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 18:18

Rosa wil gewoon rust :')
Ben benieuwd naar de uitslagen!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 20:34

De uitslagen waren heel positief. Geen ontstekingen in organen, geen cuching. Ze moet gewoon duidelijk een andere kwaliteit ruwvoer als wat er hier is. Ik mag haar veel olie geven. Richting de 200-300ml zonnebloem of mais olie. Zelf heb ik nog lijnzaad en rijstolie dat maak ik eerst op. Ze krijgt nu ook even een goede psyllium kuur. Meer kan ik voor nu niet doen. Einde van de maand verhuist ze terug naar de stal waar White Dream ook staat. Daar hebben ze meerdere soorten hooi, wat ook zachter en voedzamer is. Ze knapt nu in iedergeval wel goed op met alle extra bijvoedingen die ik geef :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:38

Dat is fijn dat er geen rare dingen zijn!
Je bent een wereldbaasje.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 02:49

Alles voor de beestjes <3 ik wil dat ze gezond zijn en blijven. Soms beter het zekere voor het onzekere.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 17:34

De dames groeien hard :):)

Rosa 216 dagen drachtig Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing 202 dagen drachtig Afbeelding
Afbeelding

Zirkonia 146 dagen drachtig
Afbeelding

Zaterdag ben ik nog even langs Wonderboy gegaan. Het gaat heel goed met hem. Zijn vriendje is behoorlijk groot ensterk. Dat komt straks helemaal goed in de groepsstal.

Jazzy gaat ook erg goed. Daar zal ik binnenkort ook even langs gaan. Deze kreeg ik van de week nog <3
Afbeelding

Donderdag komt de dierenarts om Nigrante na te kijken. Best wel spannend.

Sis heeft voor het eerst een singel opgehad. Gaf geen kik. Ze heeft nog geen hoofdstel in gehad. Maar alles op het gemakje. Ze is nog heel jong en gigantisch aan het groeien. Maar zo een a twee keer spelen aan de lijn kan geen kwaad.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:22

Ohh ze zien er goed uit hoor :))
Denk dat Sis al klaar is :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 20:21

Het is werkelijk waar zo'n lief paard. Alles zo makkelijk. Singel opdoen? Oke prima, kijkt niet eens. Geen bolling of iets.

Ze is op moment echt niet knap. Billen staan ongeveer 2ocm hoger := maar dat betekent dat ze nog lekker aan het groeien is.

Maar ik ben trots op dit paarden kind <3
Afbeelding

Nigrante was van het weekend zo verschrikkelijk hengstig := die dacht ook, kind de deur uit. Kan wel weer. Ze gaat gewoon voor me staan met de benen wijd. Wat een slettebak

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:52

Ze is heel mooi <3

Nigrante _O-

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 03:41

Deze zaterdag ben ik langs Jazzy gegaan. Jeetje wat is ze weer gegroeid :wow: heeft een beetje snotneusje. Woensdag komt de dierenarts, mocht het niet minder worden, word hier gelijk naar gekeken.
Ze is al even groot als een 2 jarige arabiertje die er staat.
Ze wilde vooral knuffelen en die vieze neus in mijn gezicht duwen. := maak ik een foto. Zijn haar ogen dicht. Achja voor het idee Afbeelding
Afbeelding

Donderdag was de dierenarts er voor Nigrante. Hij vond haar toch ook wel verbetert. Nog wel wat dingen die aandacht nodig hebben. Volgende week komt hij terug wordt ze behandeld met irap. Kunnen we daarna hopelijk gericht trainen om haar beter te krijgen.

Rosa is 221 dagen drachtig. Dat betekent 99 dagen tot veilig. Het gaat ineens zo snel!
Ik zal vandaag weer eens proberen foto's te maken

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:18

Jazzy groeit echt als kool :wow:

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 13:12

Echt bizar hoe snel ze groeit. Ik ben benieuwd hoe hoog ze uiteindelijk wordt.
Vandaag zijn de laatste twee merries erbij gegaan. Waaronder een halfzus van Jazzy. Deze merries zijn twee jaar. Eén ervan wilde toch een discussie aan gaan. De halfzus van White Dream heeft de kleintjes in bescherming genomen <3
Kreeg deze foto net.
Afbeelding

Rechts het andere veulen.
Links Jazzy, daarachter de halfzus van White Dream

Ze hebben een mooie ruime paddock met inloop in de schuur. Daar is ook nog een stuk stro. Prachtig plekje, gun je elk paard.