Hi, Weet iemand waar ik online me kan oriënteren op de hengstenkeuze van volgend jaar: Shetlander of mini dekhengstjes met foto’s en een beschrijving (liefst met een leuke kleur)? Marktplaats ken ik al maar vind ik wat beperkt in de keuze.. Dank!
Wat dacht je van het Shetlander Stamboek of het NMPRS stamboek? Dan weet je tenminste dat je een hengst kiest die gekeurd is en waar, als alles goed is, in ieder geval geen (bekende) erfelijke ellende in zit.
Hebt je zelf een merrie die ook een beetje goed gebouwd is? Er lopen natuurlijk al teveel shetlanders rond. Vaak met allerlei gebreken of raar gebouwd. Ik zou persoonlijk wel kijken of je shetlander wat toe gaat voegen. Inderdaad dus wel voor een goedgekeurde hengst gaan.
Thx. Stamboeken ken ik al maar vind ik niet heel makkelijk zoeken op de sites want staan alleen namen en geen foto’s. Ja ik heb een mooie stamboek merrie en zoek zeker een mooi hengstje maar vind dit dus lastig te vinden als niet enorm Shetlander ingewijde .
Wat voor merrie heb je? En wat zoek je? Maat, verbeter punten, kleur?
Bij het NSPS zijn van de hengsten ook gewoon foto's goed te vinden. In mijnNSPS staan foto's van alle hengsten van de laatste jaren (alleen de hele oude niet), en als je terug zoek worden ook bij goedkeuring hengsten altijd op de site geplaatst.