hengstkeuze voor dreamcatcher x gribaldi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jannahuis

hengstkeuze voor dreamcatcher x gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 17:57

Ik zou misschien toch heel graag nog een laatste veulentje fokken bij mijn merrie. Ik heb alleen geen verstand van fokken :o . Zouden jullie mee willen denken welke hengst zou kunnen passen op mijn merrie?

Horsetelex :https://horsetelex.nl/horses/pedigree/1499480/evie-van-palice

Punten om mee te geven over Evie
-lief
-sensibel
-fokt groot (leert de ervaring van eerdere veulens)
-dunne zolen van de voorhoeven
-moeite met buiging in de hals
-beetje stekend in het voorbeen
-voor zo ver ik kan beoordelen niet zo'n sterke galop
-koehakkig
-op de keuring had ze niet genoeg punten voor ster geloof ik (ik heb alleen geen toegang meer tot het kwpn om haar keuringsrapport te zien)

Welke hengst zou mijn merrie kunnen verbeteren en vooral een fijn en stabiel karakter meegeven aan het veulen, zodat ik een fijn toekomstig rijpaard kan fokken?

Ze heeft al meerdere veulens gehad en ik heb haar 6 jaar geleden drachtig gekocht. Hier is een prachtig valkveulen uit gekomen (vader World wide wonder van het Anserland (https://www.youtube.com/watch?v=SYRmgj9atLI&t=2s.) Dit is uitgegroeid tot een fijn en lief paard en qua type zwaar en groot 1.74, maar wel precies wat ik leuk vind. (ik krijg alleen de foto's niet toegevoegd)

Filmpjes van de vorige eigenaar van Evie
https://www.youtube.com/watch?v=OY47A95XefY
https://www.youtube.com/watch?v=8yyl0hZeeQw
https://www.youtube.com/watch?v=sVWrk0r0KPk (met een eerder veulen)
https://www.youtube.com/watch?v=AQ79rFAUXrM&t=100s (met een eerder veulen)
https://www.youtube.com/watch?v=TwOPAJ2_L34&t=81s (met een eerder veulen)

Wensen
- Allerbelangrijkste een hengst die fijn en stabiel karakter doorgeeft (ze is zelf erg sensibel en snel schrikkerig)