Haar moeder Spotless v. Peru's Scen Tao was op date geweest met de Amerikaanse Appaloosa hengst ABC Incrediblue Two.
Sindsdien was ik stiekem al om mij heen aan het kijken naar een knappe hengst voor de toekomst, want dat Fay zou blijven.. dat stond vrij snel vast.
Spotilas was een hengst die altijd in mijn gedachten rond is blijven spoken.
Er was nog niet gedekt met hem in Nederland, en ik wilde graag een hengst gebruiken die niet in de directe lijn Peru's Scen Tao had zitten. Dat is niet makkelijk kan ik vertellen

In april van dit jaar dan toch de stoute schoenen aangetrokken, en besloten om alles door te zetten. Fay zagen we niet goed hengstig, maar mijn onderbuikgevoel zei dat ik toch de dierenarts moest bellen. Die kon de dag erna, 25 april komen scannen. Wel hengstig, maar iets aan de vroege kant. Chorulon gespoten, sperma besteld en 26 april geinsemineerd met Spotilas!
Jeetje wat een opluchting dat dat allemaal lukte, ik was er toch al 3 jaar mee bezig in m'n hoofd.
Na 3 weken gescand, en er was een mooi vruchtje te zien.
Op 11 juni weer gescand, want ik was bang dat ze het vruchtje verloren was. Maar gelukkig niet!
En 16 juli de 70+ scan gedaan.
Alles ziet er goed uit en dit betekent dat we het eerste Spotilas veulen in Nederland mogen verwelkomen eind maart

Fay is als veulentje op de keuring bij het Nederlands Appaloosa Stamboek geweest en werd beloond met een 1A premie.
In juni van dit jaar officieel opgenomen in het Appaloosa Stamboek met 75 - 70 punten.
Begin september is de Centrale keuring, en daar wil ik ook nog graag met haar verschijnen.
Incrediblue Spotted Fayline

Spotilas V. Totilas

Fay is niet kleur getest maar zal waarschijnlijk 1x LP hebben en geen patn1 omdat haar beide ouders dat niet hebben.
Spotilas heeft 1x LP en 1x patn1
Dus we kunnen alle kanten op qua kleur en patroon. Maar ook een effen veulen is mogelijk.