Appaloosa hengst Nevada nazaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Appaloosa hengst Nevada nazaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 12:14

Puur uit nieuwsgierigheid….
Zijn er meer bokkers hier die een nazaat hebben van de appaloosa hengst Nevada ( van Greetje Hakvoort.)
Sinds kort heb ik een ruin in bezit die als vader Nevada heeft, een driejarige.
Benieuwd of er meer familie op bokt te vinden is.

Hoe is het karakter van jullie nakomelingen?

JameyDL

Re: Appaloosa hengst Nevada nazaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:42

misschien zijn er oudere topics van hem?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 14:58

Ik heb ze ( nog) niet gevonden.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:02

Je zou misschien online op haar page kunnen kijken naar nakomilingen die ze zelf heeft gedeeld of haar een appje kunnen sturen of je misschien in contact gebracht worden met iemand die nakomilingen van hem heeft? Denk dat ze dat helemaal niet erg zou vinden hoor <3 Juist alleen maar leuk dat ze bijv ook iets van die van jou hoort en mee kan volgen hoe goed hij het heeft. En wat je in die van jou ziet wat bijv overeenkomt met de hengst. Heb haar in het verleden ooit wel wat zien delen over de nakomilingen

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:08

Ik heb een zwarte (nu nog) hengst van maart 2022 uit een 50% appaloosa en 50% KWPN merrie. Onwijs blij mee! Wel echt een beuker (in bouw) zoals de meeste nakomelingen van Nevada.

Via Greetje verliefd geworden op Nevada, zijn karakter, werkwilligheid en robuustheid.

Mijn hengst is vreselijk lief. Ontzettend mensgericht, zelfstandig. Staat in de opfok maar laat het liefste zijn vriendjes met rust om gekriebeld of geborsteld te worden. Of soms gewoon samen “zijn”.
In de groep staat hij zijn mannetje zonder daarin te overheersen.

Ik had geen liever paard kunnen wensen. Ben benieuwd wat de toekomst brengt!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:19

NinaCharlie schreef:
Ik heb een zwarte (nu nog) hengst van maart 2022 uit een 50% appaloosa en 50% KWPN merrie. Onwijs blij mee! Wel echt een beuker (in bouw) zoals de meeste nakomelingen van Nevada.

Via Greetje verliefd geworden op Nevada, zijn karakter, werkwilligheid en robuustheid.

Mijn hengst is vreselijk lief. Ontzettend mensgericht, zelfstandig. Staat in de opfok maar laat het liefste zijn vriendjes met rust om gekriebeld of geborsteld te worden. Of soms gewoon samen “zijn”.
In de groep staat hij zijn mannetje zonder daarin te overheersen.

Ik had geen liever paard kunnen wensen. Ben benieuwd wat de toekomst brengt!

Welk stamboek staat hij in? Want Nevada is nergens goedgekeurd.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:22

janderegelaa schreef:
Welk stamboek staat hij in? Want Nevada is nergens goedgekeurd.

Dat klopt, aan moederskant is ook geen bloedlijn geregistreerd. De mijne staat in Het Nederlandse Appaloosa Stamboek.

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:25

Zijn deze paarden toevallig getest op pssm1?
Ik heb ooit getwijfeld om hem te gebruiken als dekhengst, maar hij was niet getest en Greetje vond testen onzin.
Daarom niet gedaan.

maranadamx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 17:01

Ik heb een Nevada nakomeling. Takoda. Hij is nu 1 jaar en echt een heeel fijn dier! Op mijn Instagram kun je van alles over hem vinden:

https://www.instagram.com/marana.dam?ig ... N0NWxia2E=

Ik heb heel bewust voor Nevada als hengst gekozen op mijn ‘hete’ KWPN merrie. Zij is springgefokt en erg onrustig. Haar eerdere zoon heeft deze onrust ook. Takoda is veel rustiger in dat opzicht en maakt zich echt niet snel druk. Wel heeft hij een hele sterke mening en als hij het ergens niet mee eens is laat hij het wel merken (denk aan gaan staan stampen, aandacht vragen). Hij is erg op mensen gericht en blijft ook graag bij je terwijl de rest van z’n groep aan de andere kant van de wei staat. Hij straalt echt rust en vriendelijkheid uit en leert mega snel! Qua bouw is hij erg groot voor z’n leeftijd en ook al best breed. Ik verwacht dat hij ook groter dan beide ouders gaat worden (beide ong 1,67 en verwacht wel dat hij richting de 1,73+ gaat). Ik ben iedergeval mega blij met hem en het is ook echt een plaatje!
Takoda staat trouwens ingeschreven bij het KWPN b register.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 17:42

Wat leuk!
Mijne is ook niet heel snel onder de indruk vooralsnog, een beetje brutaal ook.
Hele kalme en rustige energie, al is hij wel natuurlijk nog aan het wennen: heb hem net 5 weken en hij is voor het eerst nu sinds zijn geboorte ergens anders.
Dat is best pittig..

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:24

Meissieline schreef:
Zijn deze paarden toevallig getest op pssm1?
Ik heb ooit getwijfeld om hem te gebruiken als dekhengst, maar hij was niet getest en Greetje vond testen onzin.
Daarom niet gedaan.

Afbeelding

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:43

NinaCharlie, dat is wat er destijds ook tegen mij verteld was. Maar toen ik vroeg of hij daar dan ook op getest was zei ze van niet.
Als er zulke dingen gezegd worden, wil ik daar altijd graag 'bewijs' van zien. Omdat er veel te vaak gelogen of gesjoemeld word, dus ik ben in de loop der jaren wat achterdochtig/voorzichtig geworden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:54

Dat is nogal wat om dan te beweren dat hij geen drager is als hij niet getest is.