In de toekomst wil ik op zoek gaan naar een recreatiepaard voor mezelf en bovenaan mijn lijstje staat al heel lang een Ardenner. Naar mijn weten was er vroeger best wat aanbod, maar of ik zoek zelf niet goed, of er zijn helemaal geen fokkerijen meer met deze mooie paarden. Ik vind het prima om bijv. in België of Duitsland te kijken, het hoeft zeker niet in Nederland te zijn.
Ik ben benieuwd of Ardenner fokkerijen überhaupt nog bestaan?
Pareltjes
Geplaatst: 07-07-24 13:45
Ga naar de opendag van het SLE grote kans dat er daar aanwezig zijn.
Fika
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-24 13:46
Wat en waar is het SLE?
Edit: ik heb het gevonden, maar hebben zij ook daadwerkelijk paarden te koop?
dierenfan
Geplaatst: 07-07-24 13:47
Die is er zeker nog hoor. Er is ook een vrij actieve ardenner trekpaarden liefhebber groep op facebook waar ook wat grotere fokkers op zitten
Weet niet of je ze aan huis hebt staan of op een pensionstal moet gaan staan....maar dan zou ik je adviseren die eerst te regelen....er zijn heel veel stallen waar ze helaas niet welkom zijn
Ze worden vanuit Zweden ook gewoon geïmporteerd. Dan staan ze al in Nederland.
Fika
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 16:06
Maar dan staan ze denk ik bij particulieren thuis? Ik had meer het idee dat er vroeger nog best wat fokkerijen waren in België, maar blijkbaar is dat naar Zweden verplaatst in de loop der tijd.
Ik had 2 jaar geleden bijna een Ardenner gekocht via een handelaar. Ze bleken (2) echter voor vertrek in Zweden bij een hengst te hebben gestaan in de weide. Toen er vanaf gezien. Maar goed ook want ze waren inderdaad drachtig. Volgens mij staan ze beiden nog steeds te koop.