Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 23:07

Ik zag dat er nog geen kletstopic was voor de 2024 veulens, dus bij deze :D .

Na een heftig weekend is voor mij een lichtpuntje dat nu officieel is besloten dat mijn Groninger 2024 veulentje gaat blijven. Wat ben ik blij dat ik me nu eindelijk echt aan haar mag gaan hechten want het was bijna onmogelijk om dat niet te doen. Ik denk dat de meesten haar al kennen uit het Dikke Buiken topic, maar ik zal haar nog even voorsrellen:

Sylfonia (Leffe x Macho Polo) is geboren op 23 april. Het is een ontzettend lief en mensgericht veulen, al merk ik wel dat ze verschil maakt tussen mensen die ze kent en niet kent. Ik ben heel erg verliefd op haar en het lijkt me leuk om onze belevenissen te delen met andere mensen met 2024-veulens :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 06:10

Onacceptabel natuurlijk :o

Fijn dat je mooie meisje kan blijven, ondanks de moeilijke keuzes die gemaakt moesten worden. Dat hoort helaas soms ook bij het fokken.

Ik kom ook gezellig meekletsen. Wij hebben dit jaar 6 veulens, waarvan we er 2 (of 3, ligt eraan of er serieuze geïnteresseerden komen voor Ureka) aanhouden, 2 hengstveulens zijn verkocht en 1 staat nog te koop :j

Ik zal beginnen met de meest bekende van Bokt :
Ukkie (aka Ultima Vina WFTM, Matiz x voorl keur v. Elegant)
Afbeelding

Afbeelding

Winston (X tra Krem's Blue Miracle x Vitens, verkocht)
Afbeelding

Afbeelding

Uwe Hoogheid (Matiz x voorl keur v. Chablis x Ahoy, Te koop )
Afbeelding
Helemaal verregend gisteren -O- Dat wordt op een ander moment maar recente verkoopfoto's maken :+

Ursa Major (Matiz x voorl. keur v. Larix, verkocht)
Afbeelding

En van de andere 2 dames moet ik even recente foto's maken :+ Die rennen op het moment alleen maar als ze me met de camera zien :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:26

Oh wat leuk! Wij doen ook weer mee.

Op 26 april (uitgerekende datum ook) is mijn prachtige kerel Cyseau (Ziezo) geboren.
Moeders heeft het wederom alleen gedaan, maar ze lagen beide nog toen wij kwamen. Het was even een gedoe om zijn lange stelten uit de knoop te krijgen zodat hij kon gaan staan, maar inmiddels heeft hij ze goed onder controle.
Afbeelding
Afbeelding
Beide foto’s van 3 dagen oud.

Afbeelding
En hier 3 weken. Nu wachten op de 3 maanden shoot.

Deze gezellige snuiter blijft aan huis, want ik ben een zeikerd en vond opfok ineens heel eng. Hij krijgt ook een vriendje, maar daarover meer info in ongeveer september.

Cyseau is een Fries, zijn moeder is mijn fantastische ster en sport (Z1+8) merrie van Tsjalle. Het is de bedoeling om haar na het spenen weer lekker op te pakken en de wissels erop te krijgen om hoger te gaan starten.
Afbeelding

En zijn vader is de geweldige Elias 494, die op internationaal niveau Grand Prix liep.
Afbeelding

Hij is een gezellige heerlijk vervelende hengst al aan het worden. En is de volle broer van mijn 2 jarige merrie. Ze trekken dan ook heel veel met elkaar op, is echt heel grappig om te zien.
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:46

Ik kom ook gezellig mee kletsen met mijn Spookje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toushie

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:52

Ik doe ook mee.
Dit jaar twee veulens.
Sookie die verkocht is.
Afbeelding

En lootah welke mag blijven
Afbeelding

Beide merries en ben helemaal in de wolken met Lootah. Die is zo beetje alles waar ik op had gehoopt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:54

Hier wil ik ook wel meekletsen!

Mijn eerste fokproduct De Vliege's Daredevil (Devil/Dev) uit mijn sport preferente merrie Vogelenzang's Carlijn. Zijn vader is Davinci du Bois en hij is geboren op 23 april. Ik zei heel hard: een hengst wordt verkocht! Maar hij is zo ontzettend leuk dat ik al heel snel de opfok had vastgelegd. :D

Afbeelding

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:27

Ik heb geen baby maar heb wel even gespiekt en wil jullie even complimenteren met deze knapzakken!

Mogen jullie trots op zijn!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 08:55

Ik houd soms mijn hart vast met die twee monsters. Het gaat af en toe zo hard en zoals net ook. Knallen ze bijna op elkaar.
Maar oh wat doen ze het goed. <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 06:54

Leuk dat er al een aantal mensen willen meekletsen over de belevenissen van hun veulen.

Syl heeft al een paar momentjes gehad hoor :D

Ze heeft ze haar eerste stukje appel geproefd (dat was viessss!!! :oo )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En is ze vorig weekend mee geweest naar de keuring. Deed ze keurig op de trailer (in tegenstelling tot haar moeder, maar soit) en ze liet zich mooi zien. Ze heeft haar mooie eerste premie (74 pnt) in the pocket.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot nu toe is het zo'n relaxed veulen, echt heerlijk. Loopt heel braaf mee aan een touwtje, is echt lief in de omgang en houdt van knuffels en kriebels. Zo heb ik ze echt graag.

Over 2 weken hebben we een soort schriktraining-parcours op de planning hier op stal. Heel benieuwd wat ze van alles gaat vinden al verwacht ik dat er weinig spannend gaat zijn.

Hadden jullie dit topic ook allemaal al gevonden? Leuk om de groei van je veulen bij te houden: [FA] "Oei ik groei" dagboek veulens 2024

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:02

Ik kom ook binnen gevallen :) :) met men kleine dame

Ondertussen al 3 maand vandaag. De tijd gaat zo snel.
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:20

Vinden jullie het ook zo'n takkenweer?
Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:16

Ook ik kom hier graag mee kletsen. Wat zijn jullie veulens al hard gegroeid!

Poow en Truffel doen het ook erg goed. Truffel is ook behoorlijk aan de maat en een dame met een eigen wil maar ook super lief.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:45

Wat is truffel zo'n leuk veulen!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:48

Wat een knappe foto's!

Hier nog twee van Daredevil (Dev meestal in 't kort) van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:51

Die groeit ook goed door zeg :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:30

Wat leuk al jullie foto's! Mag ik hier ook meekletsen? Niet zelfgefokt, wel zelf gekocht :'). Ze staat uiteraard nog wel bij de mama.

Mijn fokplannen van vorig jaar waren mislukt (ene merrie werd niet drachtig, ander verloor het veulen met 7mnd) en nu fokte een bevriend fokker mijn droomveulen. Nouja, dan is de keus snel gemaakt :D.

Ze staat zo'n 2 uur rijden van ons vandaan, maar ik probeer toch wel elke 2 a 3 weken even te gaan. Het is echt een heel lief en sociaal veulen <3.

Afbeelding

Valkkleurige PRE merrie veulen <3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:48

Afbeelding

Mijn 2024 veulens Pippin en Lancelot. Half broer en zus. Pippin mag voorlopig blijven en Lancelot is eventueel te koop voor een goed huisje, maar staat absoluut niet in de weg dus mag gerust nog even blijven :D Pippin is van eind maart en Lancelot eind april.
Pip is heerlijk aanhankelijk en brutaal, ze lijkt zo veel op haar moeder en dat vind ik geweldig <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 23:00

Wat leuk dat er al zoveel mensen willen meekletsen, gezellig! En wat een leuke,knappe veulens allemaal :)

Syl en ik deze week <3
Afbeelding

Zaterdag gaan we een schriktraining doen hier op stal. Heel benieuwd hoe zij al die gekkigheid gaat vinden, geeft meteen een idee van haar karakter. Ik verwacht dat ze alles wel prima en interessant gaat vinden. Eens kijken of ik gelijk heb!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 23:59

Wat leuk.. ik kom ook meekletsen hier!
De meeste ken ik al uit het dikke buiken topic maar voor degene die daar niet zitten.. Op 22 maart is mijn Daily Diamond x Ferro merrie bevallen van een hengstveulen van One Million.
Hij heeft de naam Undercover at Texel gekregen en zijn roepnaam is Cover.
Hij groeit als kool en is al 1,37 met zijn bijna 4 maanden oud.
In het begin was het een heel knuffelig en aanhankelijk veulen maar hij begint steeds meer hengstenneigingen te krijgen dus moet wat strenger worden en kan hem dus soms wel achter het behang plakken.. maar het is wel een knapperd. Best trots op mijn eerste eigen gefokte veulen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:25

Hij is heel goed gelukt Kiko! Ga je hem houden?

Ik mag morgen weer op visite bij mijn veulentje. Moet wel op pad met zwarte zaterdag en zie er een beetje tegenop, maar zal ook wel weer goedkomen. We gaan haar ook eens opmeten, ben benieuwd! Ze is bijna 3mnd oud nu.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:40

Jaaa leukk, veel dikke buiken topic-ers zie ik al, Gezellig!

Ik klets ook graag mee natuurlijk met mijn knappe kind.
9 juli geboren, Un Change di mi Amore.
(Roepnaam Uni *of smurf :+* voor nu :)))
Dante US x Atleet x Renovo.
Mijn 1e eigengefokte veulen en meteen getroffen, wat een super lief, mak en slim veulen! Maar uiteraard ook een karaktertje, gelukkig ben ik moeders gewend :D
Is de bedoeling dat deze leukerd de opvolger en mijn toekomstige wedstrijd topper wordt, nu al zin aan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 21:37

Ik kom me ook melden.
Afbeelding
Junebelle is mijn eerste gefokte veulen.
Wat een genot en plezier brengt zo’n kleintje.

Afbeelding

Groeit goed en is bijna onmogelijk om normaalnop de foto te krijgen want ze komt meteen op je af. Dikke knuffelkont is het.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 21:55

och idd al heel veel bekenden van DBT :) welkom, en gezellig dat jullie komen mee kletsen. Het val me nu pas op dat er al veel zijn met een eerste gefokte veulentje.

Hier groeit Nova goed verder! En zooo mens gericht. Niet normaal. Ze blijft liever bij ons om te knuffelen en de aandacht terwijl moeder naar heel de andere kant wandelt om daar rond te hangen. En dat terwijl ik ze net buiten steek.

Ook nog een aantal foto's ge had van de meeloop van aan zee en ik mag er binnenkort nog wel paar verwachten. Hoeveel is nog de vraag. Dus we zullen zien.
Deze zijn van de fotograaf en vriendin die het georganiseerd heeft bij haar ga ik er nog twee bij bestellen. Maar eerst even wachten op de foto pagina van de onze honden waarvoor ze gisteren gekomen is zo dat ik dan alles samen kan bestellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:24

Prachtige foto's Anso!

Belle_boef, wat een knapperd <3 Heerlijk bekkie zo over die staldeur.

Magic_lover, wat een leukerd! Ik dacht wel even; wat klein, maar als hij pas van 9 juli is dan snap ik dat wel haha.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 06:39

Kiko hoe groot zijn de ouders van Cover? Hij is mooi aan de maat! En het begint dus een doerakje te worden?

Dais veel plezier bij je veulentje vandaag! Ga je ook wat foto's maken? Zwarte zaterdag.. daar hebben we hier in het noorden niet zoveel last van gelukkig.

Magic_Lover, wat nog een heerlijk schattig ukje. Geniet ervan, voor je het weet is het al een half paard. Leuk gefokt trouwens.. dressuur x tuig.. dat vond ik de besten toen ik nog fanatiek dressuur reed.

Belle_boef ach dat koppie <3 . Haha dat is dan het nadeel als ze zo mensgericht zijn, krijg je niet de mooiste foto's. Maar wel heel leuk, zo'n klein stalkertje.

Anso leuk dat je er ook bent met je stippelbips-kind. Wat een prachtige foto's zeg!

Nou, wij gaan zo aan de "schriktraining". Maar op tijd beginnen want het wordt veel te warm {:}