Valkhengstje De Vliege's Daredevil alweer (ruim) 2 maanden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Valkhengstje De Vliege's Daredevil alweer (ruim) 2 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 16:39

De tijd vliegt best hard met zo'n kleine spruit! En hij groeit minstens even hard. :D

Daredevil is mijn eerste fokproduct uit Carlijn (sport pref. v. Orchard Red Prince) en dus de eerste baby van 'De Vliege'. Voor Carlijn zit het nog niet helemaal mee, ik moet morgen nog terug om weer te scannen maar waarschijnlijk is ook de tweede keer insemineren niet gelukt. Drie keer scheepsrecht dan maar? Daar gaan we voor...

Wat plaatjes van Devil uit de afgelopen 1/1,5 maand. :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Mama moest ook even een showtje weggeven. :)

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Mama is ook heel leuk speelmateriaal. :')

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Lalladidoo

Re: Valkhengstje De Vliege's Daredevil alweer (ruim) 2 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:30

Hij wordt zo groot! Ga je hem houden?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:53

Wat een knap diertje zeg. Kan ook aardig lopen zeg!

En zelfde vraag
Blijft ie

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 10:25

Dankjewel! Ja, hij mag blijven. Hij is echt heel leuk, fijn karaktertje, heel gezellig mannetje. De opfok ligt al vast. Zeg nooit nooit, natuurlijk, maar dit het voor nu het plan. :) Ik ben er wijs mee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:33

Hij is zo knap <3. Snap helemaal dat je hem houdt! Lijkt me ook wel een mooi proces om mee te maken, een hengst opfokken en ermee naar de keuring (mits daflt het plan is, uiteraard).

Hoe komt het dat Carlijn niet drachtig wil worden?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 10:37

_San87_ schreef:

Nou, zeg het maar. Sperma is goed en (zeker tweede keer) zag alles er goed uit ook bij Carlijn. De eerste keer wat pech gehad met een allergische reactie + vocht, dus ideaal waren de omstandigheden niet. Ik heb nu een swab laten nemen, morgen 1e uitslag en donderdag de 2e. Dan kunnen we evt. nog nabehandelen indien nodig. :)

Keuring is niet direct het plan, als ik hem straks voor mezelf hou is de kans groot dat hij gecastreerd wordt. Maar als ik hem uiteindelijk als driejarige oid verkoop is het een optie.

Dat traject heb ik overigens al eens doorlopen (en de hengst toen ook goedgekeurd gekregen), die was braaf tot hij met een ander in de baan liep... lang geprobeerd en uiteindelijk gecastreerd. Dan baal je ook wel van de investering, want goedkoop is hiet niet. :') Daarom sta ik er denk ik dit keer ook wel wat anders in. We gaan het wel zien, hij moet eerst maar gezond opgroeien. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:41

Annash schreef:
_San87_ schreef:

Nou, zeg het maar. Sperma is goed en (zeker tweede keer) zag alles er goed uit ook bij Carlijn. De eerste keer wat pech gehad met een allergische reactie + vocht, dus ideaal waren de omstandigheden niet. Ik heb nu een swab laten nemen, morgen 1e uitslag en donderdag de 2e. Dan kunnen we evt. nog nabehandelen indien nodig. :)

Misschien gewoon geen match met haar, dan. Dat hoor je ook wel eens, toch, dat een merrie van een bepaalde hengst gewoon niet drachtig wil worden. Duimen dat de derde keer idd scheepsrecht is +:)+.

Citaat:
Keuring is niet direct het plan, als ik hem straks voor mezelf hou is de kans groot dat hij gecastreerd wordt. Maar als ik hem uiteindelijk als driejarige oid verkoop is het een optie.

Dat traject heb ik overigens al eens doorlopen (en de hengst toen ook goedgekeurd gekregen), die was braaf tot hij met een ander in de baan liep... lang geprobeerd en uiteindelijk gecastreerd. Dan baal je ook wel van de investering, want goedkoop is hiet niet. :') Daarom sta ik er denk ik dit keer ook wel wat anders in. We gaan het wel zien, hij moet eerst maar gezond opgroeien. :)

Oh, ja dan kan ik me voorstellen dat dat een beetje als een koud bad voelt :=.

En wat je zegt, eerst maar eens opgroeien.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 10:47

Ja klopt, dat hoor je inderdaad ook wel eens. Zou wel heel erg balen zijn aangezien ik deze hengst vanaf 9 maanden al ken/volg... :') Maargoed, eerst de uitslag van de swab maar eens afwachten. Vanavond gaan we terug om te insemineren.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:47

Wat je ook doet
Het lijkt me een belofte voor onder het zadel dalijk

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 20:20

Nou, dat hoop ik! Uiteindelijk fok ik voor de sport, dat is m'n doel. Als ze het daarnaast op keuringen goed doen, is dat natuurlijk extra gaaf!

Het insemineren gisteren is goed gegaan, wederom geen allergische reactie, dus denk dat het de eerste keer toch een mug was ofzo. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Morgenochtend scannen om te kijken of het ei weg is. Benieuwd naar de uitslag van de swab.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 13:00

Vanochtend de bevestiging die ik eigenlijk al wist: Carlijn testte positief op drie bacterien. Ei zat er nog, dus direct al een behandeling gedaan en ei nu afgespoten. Morgen insemineren, en dan nog 2x nabehandelen want zoals de DA zei, "Het is ook wel goed mis."

Nuja, kan een keer, dikke pech in mijn eerste jaar. Hopelijk lukt het nog deze ronde, anders laat ik haar leeg en begin ik volgend jaar op tijd.