versgeperst

droog

Zoals al gezegd, moeder is Sanaa, een keurmerrie van Heitraks Marvin x Orchard d'Avranches, Welsh partbred met 33% Welshbloed, 26% Arabisch en 25% Engels volbloed en dat is te zien:

Roosjes vader is D&R Sportpony's Orchard Bellingcat, een zoon van FS Champoin de Luxe x Orchard Red Prince. Ik heb voor hem gekozen vanwege zijn correcte uiterlijk met iets meer body dan mijn merrie, en goede gangen in combinatie met een heel fijn karakter.

De kleurkansen waren saai, 100% bruin, alleen de aftekeningen waren nog spannend. Ik zou heel graag een veulen met veel wit willen, en hoopte op een merrie...Dat is allemaal gelukt!
Roosje is 21% Arabisch volbloed, 30% Engels volbloed en 38% Welsh. Ze blijft in principe om t.z.t. als rijpony voor mezelf en misschien mijn dochter te gaan fungeren. Maar eerst maar opgroeien.
Genoeg getypt, foto's!
Lekker buiten, dag 2

En 5 dagen oud

Een week oud:

Inmiddels heeft ze het gras eten onder de knie. Letterlijk, om precies te zijn, kennen jullie de downward facing dog, die yoga-oefening? Roosje wel, ze gebruikt hem om te grazen

Verstoppertje spelen kan ze ook: zoek het veulen

Omdat de dame inmiddels ontdekt heeft dat meelopen met mama naar de wei maar saai is, en het erf en omstreken verkennen veel leuker is, heeft ze een halster op gekregen.

In de stal is luieren net zo lekker:

Volgen jullie Roosjes avonturen mee?