Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Die is duidelijk nog niet uitgegroeid, de bovenlijn gaat nog wel bijtrekken.
Fijn in ieder geval dat het wel het goede paard is op horsetelex haha.
Va Bene is wel weer lijnenteelt, al zit het wel wat verder weg.
Van Sarai L is natuurlijk nog niet bekend hoe hij doorfokt, For Romance zit er achter dus dat kan wel bloederiger zijn dan hij zelf is. Als dat bloed je aanspreekt zou ik eerder voor Secret zelf gaan. Die kan zeker wel het front en de bovenlijn verbeteren.
Verder van je lijstje vind ik Bon Esperit het meeste bij je wensen passen. Echter is er nog niet zoveel bekend over zijn nafok.
simpie94 schreef:Ik zou kijken naar hengsten waarvan de nakomelingen al wat ouder zijn zodat je weet wat doorgegeven wordt.
De merrie is nog niet op de keuring geweest en het wordt ook haar eerste veulen dus veel info heb je nog niet.
Ik zat bijv te denken aan Just wimphof. Geeft mooie modellen door en qua bloedvoering kom je ook wat vrijer.
simpie94 schreef:O’toto komt natuurlijk uit die merrie.
Ik vind zelf zijn nafok aanspreken alleen ze zijn nog jong ook. Volgens mij wordt nu zijn tweede jaargang geboren.
Eigen gevoel is gewoon erg belangrijk in een keuze dus als je niet enthousiast bent over een hengst moet je het zeker niet doen.
MariekeS_ schreef:Sarai zelf vind ik erg bloederig wat misschien qua type iets te fijn is op jouw merrie?
Andere Secret zonen waar al wel nakomelingen van te zien zijn, zijn Succession en Secret Lover. Allebei qua bloedvoering ook mogelijk, alleen wat anders qua type. SL is qua bevruchting misschien niet ideaal voor een eerste veulen.
MariekeS_ schreef:Sarai zelf vind ik erg bloederig wat misschien qua type iets te fijn is op jouw merrie?
Andere Secret zonen waar al wel nakomelingen van te zien zijn, zijn Succession en Secret Lover. Allebei qua bloedvoering ook mogelijk, alleen wat anders qua type. SL is qua bevruchting misschien niet ideaal voor een eerste veulen.
denisesilver schreef:MariekeS_ schreef:Sarai zelf vind ik erg bloederig wat misschien qua type iets te fijn is op jouw merrie?
Zou Santiano niet iets zijn, Sezuan bloed?
denisesilver schreef:Er loopt een topic over afstammelingen van Santiano
[FB] Nakomelingen My blue hors Santiano
Ik ben er zelf een beetje uit, daarom mijn vraag of die hengst zou passen aan de mensen in dit topic die er meer verstand van hebben
denisesilver schreef:Als tip, wat hier weleens door andere fokkers gegeven wordt; staar je niet blind op alle hengsten die rondlopen. Er kunnen veel combinaties goed uitpakken. Kijk naar wat je merrie nodig heeft en wat jij een aanprekende hengst vind. Houd je lijstje kort.
Ik kijk zelf makkelijk naar de familiebanden topics over bepaalde hengsten, zodat ik wat te weten kom over het karakter en waar de hengsten op hebben verbeterd. Een sort van afstammelingenkeuring waarbij niet alleen de hele knappe veulens worden getoond.