Huidige marktwaarde ponyveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Newbie18
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-04-24

Huidige marktwaarde ponyveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 14:02

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb een vraag.

Dit jaar heb ik een hengstveulen (cremello) gefokt uit een zeer goede Duits bloedlijn. De verwachte eindmaat is ongeveer 1.47m. Het was oorspronkelijk niet de bedoeling om hem te verkopen, maar nu heeft een hengstenopfokker interesse getoond.

Dit is mijn eerste zelfgefokte ponyveulen, dus ik vraag me af wat je voor zo'n ponyveulen kunt vragen. De moeder is een brave merrie met een verbandspremie (nooit voorgesteld voor staatspremie). Haar moeder is de halfzus van zes goedgekeurde hengsten en verschillende FEI-pony's.

Kan iemand mij een inzicht geven in de huidige prijzen? :o

StalNollie

Berichten: 9126
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Huidige marktwaarde ponyveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:04

Rondje marktplaats doen en vergelijken

Newbie18
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-04-24

Re: Huidige marktwaarde ponyveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 14:05

Ja veel vermelden geen prijs.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Huidige marktwaarde ponyveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:37

Je kunt ook eerst zeggen dat je in principe niet van plan bent hem te verkopen maar dat ze een bod kunnen doen wat je niet kunt weigeren en dat je er dan over zult denken. Dan heb je al een richting en toch nog bedenktijd over of je hem überhaupt kwijt wilt of hem liever houdt voor x bedrag.

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Huidige marktwaarde ponyveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:52

Laat ze een bod doen, en doe dan een paar telefoontjes aan fokkerijen zoals D&R, stal Nieuwmoed, Du Bois en vraag of het een realistisch bod is.

Quir

Berichten: 17356
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:05

Markt op dit moment is wat lastig. De goede verkopen alsnog wel makkelijk, maar de rest is wat moeizamer.

Prijzen wisselen ook wel heel erg, Duitsland, Denemarken en Zweden liggen de prijzen ook wel weer hoger dan in Nederland. Verder zijn er veel factoren die mee spelen, niet alleen hoe ze gefokt zijn, maar ook exterieur en beweging en zo.

Hengsten zijn makkelijker te verkopen en een dubbel verdunde (zoals een cremello) is ook een stuk makkelijker te verkopen.

In Nederland mag je voor een gemiddelde tot goede blij zijn op dit moment als je 3-4k krijgt. In Duitsland/Denemarken/Zweden zit je rond de 5-6k, de betere 8-15k.