Dus ben benieuwd of jullie misschien nog ideeën hebben, wat ik zoek:
- dressuur pony hengst, D pony en liefst niet bovenin de maat (140-144 zou ideaal zijn)
- niet te veel massa en voldoende lengte
- 3 bovengemiddeld goede gangen
- goed ondertredend achterbeen
- zeer veel schoudervrijheid met mooi knie in het voorbeen
- veel souplesse en lichaamsgebruik
- voorkeur Duits gefokt
- geen schimmel
Merrie heeft zelf een zeer sterk achterbeen (maar wil daar ook absoluut niet op in leveren), best veel massa. Ze mag meer souplesse en lichaamsgebruik hebben en ook schoudervrijheid.
Haar vader is Orchid's Floris, internationaal GP springende new forest hengst. Moeder is Cleo van de Beekerheide (v. Conrad SR) en zij is ook de moeder van de goedgekeurde hengsten Nilay van de Beekerheide en Noxville van de Beekerheide. Cleo is weer een zus van onder andere EK pony Nina van de Beekerheide (de moeder van de op dit moment FEI nummer 1 van de wereld en goedgekeurde hengst His Royal Badness DK). Nouja even heel kort, maar haar moederlijn is heel succesvol in zowel sport als fokkerij.

Haar eerste veulentje is van Strandgaards Mangold, hij is nu bijna 3 jaar en goedgekeurd als hengst in Duitsland/Rheinland en hij is aangewezen hengst bij het NRPS.
Eigenlijk heeft hij alle sterke punten van zijn moeder gekregen, maar ook lichaamsgebruik en souplesse van zijn vader Mangold. Dus ergens zoek ik eigenlijk dus een kopietje van Mangold als hengst, hij zelf dekt helaas niet meer.

En haar zoon:

Ik ben benieuwd welke ideeën jullie nog hebben!