Omdat de weilanden zo'n 150 meter lang kunnen zijn zoeken we een camera die ook goed nachtzicht heeft bij grotere afstanden. Ik zie bij sommige camera's online wel een bepaald aantal meters (10-15) nachtzicht staan, maar ik vraag me af in hoeverre dit klopt. De camera's bij mijn andere paarden zijn hier minder geschikt voor, daarom ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Mocht iemand voorbeelden hebben van beelden gemaakt door een geschikte camera op verre afstanden dan zou dat top zijn. Anders kunnen we eventueel een deel van het land nog afzetten en door middel van een poortje een "nachtweide" maken, maar het is natuurlijk ideaal als dit niet hoeft.
Daarnaast moet het een draadloze camera zijn waarvan je niet steeds de batterij hoeft te vervangen, dus bijvoorbeeld met een zonnepaneeltje. Hij moet zonder wifi te gebruiken zijn, dus dmv een 4g simkaartje oid. We willen op meerdere telefoons de beelden kunnen bekijken, met bijvoorbeeld een app. Ook vind ik het fijn om terug te kunnen kijken.
Wat we dus zoeken:
- Draadloze camera
- Zonder wifi te gebruiken
- Beeld beschikbaar op meerdere telefoons
- Goed nachtzicht bij grote afstanden
- Geschikt voor buiten
- Mogelijkheid om beelden terug te kijken
Ben benieuwd naar tips en ervaringen