Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Leuke merrie. Galop is geen schrijdende beweging. Stap is de enige gang waarin ze meer kunnen schrijden. Bedoel je met galop meer sprong? Meer kracht in het galopperen?
Wat waren haar cijfers op de keuring?
Elisa2 schreef:Leuke merrie!
One Million zou ik sowieso niet mee fokken, die heeft enorm afwijkende spronggewrichten.
In de merrielijn is de maat een aandachtspuntje.
Extreme US past wel bij je wensenlijstje, is alleen wel lijnenteelt.
Ipv This is Naqueen zou ik kijken naar Hexagons Trademark voor Trafalgar bloed, hengst met meer lengte en maat.
immii_clarr schreef:Hengsten die bij mij opkomen met maat en lengte zijn O'toto van de wimphof en Red Viper. Van O'toto een aantal fijne veulens gezien bij de fokkerijdag van v uytert.
Red Viper live gezien op de hengstenshow toen hij nog maar net onder het zadel was, en karakter viel mij toen echt zeer positief op, liet zich voor zo'n jong paard in die ambiance echt super rijden. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet zo veel veulens van heb gezien, dus daar niet echt iets over kan zeggen.
Aimee schreef:Ze zoekt een hengst die een draf heeft met meer cadans en veer, expressie in de voorhand en meer front. Daarnaast schrijft ze: een hoogbenige hengst die veel souplesse en veer doorgeeft en front. Bij voorkeur ook nog langgelijnd. Dat laatste is This is Naqueen niet zo, maar voor de rest past het wel bij wat TS zoekt. Weegt de langgelijndheid zwaarder, dan past O’toto wellicht beter.
pillow schreef:Als je een wat minder heet paard wilt fokken kun je beter in de springrichting zoeken. Die zijn over het algemeen wat nuchterder en kunnen de galop verbeteren.
carola schreef:Mooie merrie hoor! Maar op horsetelex staat dat ze nog veulenboek is, klopt dat? Zo ja, dan zou ik eerst naar een keuring gaan.
Extreme zou heel mooi passen met je wensenlijstje, maar die is wel mega populair en daar komen er heel veel van. Als je iets originelere keuze wilt kun je ook eens kijken naar Red Viper.
One Million is een prachtige hengst, maar ik wil zelf eerst eens een heel aantal veulentjes van hem zien (mn de sprongen), voordat ik met die hengst zou gaan dekken.
Aimee schreef:One Million zou wat mij betreft voor deze merrie sowieso afvallen. Niet alleen vanwege de afwijkende spronggewrichten, maar ook de inteelt. Je hebt al een merrie met Krack en Jazz bloed, waarom zou je die in vredesnaam dekken met een hengst die zowel via zijn vader (Vivaldi) als moedersvader (Apache) Krack en Jazz voert.
Er zijn echt wel passende hengsten met voor deze merrie vrij bloed te bedenken. Edit: zoals Lantanas inderdaad.