Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Niet zozeer paarden, maar kom via yt nog wel eens homesteaders tegen die hun eigen melkkoe niet meer dragend krijgen/dracht niet uit dragen door mineralen tekorten. Is er meer bloed getest dan enkel voor de hormoonspiegel en goed functioneren organen?
Swifter schreef:Dit is puur persoonlijk, maar ik vind, als het allemaal zo moeizaam gaat, dat dit zijn reden wel heeft. Waar stopt het? Na 5 jaar? 10 jaar? Telkens opvoelen, dichtzetten, scannen etc. Ik zou er niet meer aan beginnen.
Palmera schreef:Swifter schreef:Dit is puur persoonlijk, maar ik vind, als het allemaal zo moeizaam gaat, dat dit zijn reden wel heeft. Waar stopt het? Na 5 jaar? 10 jaar? Telkens opvoelen, dichtzetten, scannen etc. Ik zou er niet meer aan beginnen.
Ik sluit mij hierbij aan. Dat het niet of nauwelijks lukt heeft een reden.
AM_Horses schreef:Ik heb een merrie waar ik ook al veel gedoe mee heb gehad. Moeilijk drachtig,geen mooie cyclus. Jaar erop in één keer drachtig. Meerdere keren vroeg verloren. Eén ook aan placentitis op 317 dagen. Ze moest na insemineren gelijk dichtgezet. Uiteindelijk gezond veulen, jaar erna rond 200 dagen verworpen. De moed zakt dan echt in je schoenen. De dierenarts heeft voorgesteld om een biopt te nemen van de baarmoeder. Is nog niet zo bekend, maar daar kunnen ze een percentage uithalen voor hoever ze normaal kunnen voldragen. Het kost even wat. Maar voor mij was dit het waard. Biopt was genomen, ze bleek een goede baarmoeder te hebben, zeker voor haar leeftijd. Deze verwerping was pure pech. Iemand anders uit de regio heeft ook na de biopt uitslag gehad, deze was niet goed. Als het bij mijn merrie niet goed was geweest had ik niet meer gedekt.
Ik ben begonnen met pavo fertile te geven. Had ik paar jaar terug ook gedaan toen ze niet drachtig wilde worden. Ze wordt met een maand ongeveer mooi hengstig. Mijn hengst laten dekken en gelijk vers geinsemineerd. En ja hoor mooi drachtig. Nog steeds, fingers crossed 252 dagen vandaag. Dit zal haar laatste veulentje worden.
Je kan een dichtgezette merrie overigens gewoon insemineren. Heb ik ook moeten doen. Enkel moet dit uiteraard met beleid en niet met te dikke armen
Swifter schreef:Dit is puur persoonlijk, maar ik vind, als het allemaal zo moeizaam gaat, dat dit zijn reden wel heeft. Waar stopt het? Na 5 jaar? 10 jaar? Telkens opvoelen, dichtzetten, scannen etc. Ik zou er niet meer aan beginnen.