Ik had vanaf ze veulen was al 2 hengsten op het oog. Bedoeling was om te wachten tot ze 3 was en dan te gaan kijken welke het beste bij haar zou passen. Helaas is de ene hengst dit jaar overleden en is het dekgeld van de andere enorm gestegen en vind ik het teveel voor een hengst die maar in de wei mooi loopt te zijn. Dus niet beleerd en zo niet geweten hoe hij onder het zadel is.
Dus nu ben ik terug opnieuw beginnen zoeken. In de ruime omgeving vind ik geen geschikte hengst dus ben ik nu aan het overwegen om haar via ki te laten dekken. Zo is de keuze plots veel groter geworden en kan ik als beginner in dit ras wel wat hulp gebruiken.

Mijn merrie komt denk ik niet echt uit bekende lijnen en voor de hengst hoef dit ook niet, zolang hij is en ongeveer produceert wat ik zoek.
Mijn merrie is 1m50 en nog niet beleerd ik heb dus nog geen idee hoe ze onder het zadel is. Ze is wel net zoals haar vader heel koel in het hoofd en dat wil ik ook graag bij het veulen. We doen nu al wat grondwerk en ze leert snel, al is ze nog wat lui in haar benen opheffen.

Als het een merrieveulen wordt dan blijft het sowieso. Het doel is om er een leuk wandelpaard aan te hebben waarmee we ook wat koewerk en trail kunnen doen. Reining lijnen vind ik ook interessant en zou ik ook graag terug willen doen indien we daarvoor een geschikte locatie vinden. Mag best een paardje in de vooruit zijn zolang het geen heethoofd is. Een dramaqueen arabier loopt hier al rond dus dat hoef ik niet meer.

Dus wat zoek ik ongeveer:
- vol papier quarter/paint
- stevigere bouw, geen pleasure type maar meer het ranch type. Al weet ik niet of ik voor een eerste veulen voor een stevige hengst mag kiezen?
- kleiner hoofd, zeker geen ramshoofd
- geen extreem hogere achterhand
- 1m50 - 1m60, ik wil zeker niet kleiner gaan
- zoals normaal een goede gezondheid, goed op de benen, geen pijlrechte achterbenen, panel getest...
- !!enkel vos of palomino, al dan niet met champagne maar GEEN dun.
- moet een bontpatroon hebben, dus geen effen kleur, kans op een hele brede bles, blauwe ogen en witte benen is ook al goed. Maar hoe meer wit hoe liever.

- omdat het een eerste veulen is ongeveer max €750 incl verzending enzo.
Mijn merrie