Mijn vriend roept al sinds hij ment, ik wil een vierspan pony's voor de wagen. We zijn zelf begonnen met 2 pony's, dus we waren al halverwege.
In het voorjaar een leuke jaarling erbij gevonden, kan hij mooi opgroeien en over 2 jaar beleren, eerst enkel en dubbelspan en zien we wel weer verder...
Helaas kan m'n vriend rekenen, dus die bedacht, ja dan wil ik ook graag een 2 jarige, zodat we daar volgend jaar mee kunnen starten, anders duurt het nog minimaal 5 á 6 jaar. Dus rustig mp in de gaten houden of er wat langs zou komen wat zou passen...
En toen zag ik een advertentie van een 6 jarige merrie, ontzettend mooi koppie erop, al beleerd voor de wagen, maar stond bij iemand die enkel fokt en niet ment.

Groot nadeel, ze was dus al drachtig... na goed overleg toch maar gaan kijken en na nog even goed nadenken besloten we gaan ervoor.
Sunny Girl van stal Mamijo, roepnaam Muys, drachtig van mr. Bubbles.

Als het goed is komt de kleine half april, 18 mei gedekt en sinds dien niet meer hengstig geweest. Ze is niet gescant, ga even met onze eigen dierenarts overleggen of dat nog nodig is om te doen.
Haar 2 eerdere veulens waren beide Silver Dapple, dus ik vrees nu voor een voskleurig hengstveulen.
Kleurkansen van de kleine:

Voor nu gaan we rustig weer een beetje aan de slag met haar met het voorwerk voor het inspannen en wellicht rustig een paar ritjes voor de wagen (afhankelijk van hoe ze het oppakt en hoe de dracht verloopt), na haar bevallingsverlof gaan we haar dan echt oppakken en lekker met haar aan het werk.
We hebben wel ervaring met lammetjes, van een makkelijk ras, een veulen wordt een nieuwe ervaring, maar gaat hopelijk ook goedkomen.