Over de merrie: ze is scherp genoeg, zeker voor een Iffraaj, met een fijne galop en heeft een goede turn of foot. Ik zoek echter een hengst die wat meer 'toughness' kan toevoegen tussen de oren van de merrie. Wordt ze moe, dan geeft ze op.
Enkele eisen aan de hengst:
• Bij voorkeur geen sprinters. Hoewel een halfzus van de moeder een Gr.1-paard geproduceerd heeft van Cotai Glory, was de merrie vrij gestoord als jong dier en dat hoeft niet extra versterkt te worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een fijne middle distance hengst.
• Stayers zijn wel echt een harde 'nee,' want dat trekt de stamboom teveel uit elkaar qua afstanden en maakt het veulen minder commercieel.
• Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van Northern Dancer en Sadler's Wells. Je ontkomt er niet aan, maar ze hoeven niet zes keer terug te komen in de stamboom van de hengst zeg maar.
• Geen hengst die niet na z'n juvenile seizoen gekoerst heeft.
Budget vanaf (omgerekend) £6000 tot £10.000, met de onderkant van het budget alleen voor jonge hengsten. Iets erboven mag, want waarschijnlijk kan ik wel ergens een deal sluiten. Bij voorkeur een hengst die in de UK staat, maar Frankrijk of Ierland wil ik eventueel ook nog wel overwegen voor de juiste match.
Het veulen is voor de verkoop.
Meest recente standfoto:

Stamboom: