Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Dan zou ik als je wat massa en kracht wilt voor Negro gaan, en als je liever iets luxer fokt met een mooier voorbeen voor Desperado.
bpauwels schreef:Elisa2 schreef:Dan zou ik als je wat massa en kracht wilt voor Negro gaan, en als je liever iets luxer fokt met een mooier voorbeen voor Desperado.
Ze is zelf al vrij fors gebouwd, wel dunne benen maar geeft wel body door. Dus dan misschien beter Desperado? Scheelt het zoveel qua kracht? Vind een paard met body mooi maar in principe doet moeders dit al. Negro kan natuurlijk volgend jaar ook nog. Desperado ben ik bang voor, omdat de olympische spelen eraan komen.
simpie94 schreef:Desperado lijkt het beste bij de wensen te passen![]()
Maar bij gebrek aan goede standfoto kan ik verder weinig zeggen.
Zelf is hij echt top braaf in de omgang maar wel sensibel in het werk. Prima combi lijkt mij.
Gefeliciteerd met het veulentje trouwens.
Aimee schreef:Heb je ook een linkje naar de volledige afstamming?
Aimee schreef:Hmmmm… ze komt wel uit een interessante merrielijn. Ik zou zelf alleen niet zo snel geneigd zijn om Desperado te gebruiken met nog een derde keer Krack erin. Hoe is de Negro van vorig jaar?
bpauwels schreef:haha nou twijfel ik nog steeds! Wil zeker wel een paard met veel kracht hoor! Met name dus in de galop. Mama heeft een goed achterbeen maar de hengst moet dit niet "achteruit" brengen want daar is het niet goed genoeg voor. Alle nakomelingen hadden een hele goede draf en waren ondanks haar body wel "normaal" gebouwd, dus niet extreem veel body maar ook niet fijntjes.
Elisa2 schreef:bpauwels schreef:haha nou twijfel ik nog steeds! Wil zeker wel een paard met veel kracht hoor! Met name dus in de galop. Mama heeft een goed achterbeen maar de hengst moet dit niet "achteruit" brengen want daar is het niet goed genoeg voor. Alle nakomelingen hadden een hele goede draf en waren ondanks haar body wel "normaal" gebouwd, dus niet extreem veel body maar ook niet fijntjes.
Met deze merrielijn er bij denk ik dat je merrie niet te snel te zwaar fokt. Je kan natuurlijk ook kijken naar een Negro zoon/ kleinzoon.
Er zijn meer hengsten dan deze 3.
FF geeft inderdaad schakelvermogen, maar geen kracht en zelf vind ik het ruggebruik van zijn nakomelingen in de galop niet zo.
Wellicht is Toto jr. of een zoon/ kleinzoon interessant voor je.
De net ggk Pernod heeft ook een mega galop en veel kracht.
bpauwels schreef:Heel knap maar van beweging weet ik er weinig van, veulen en merrie waren toen van oude eigenaar. Dit wordt mijn eerste hengstenkeuze bij deze merrie vandaar dat het zo lastig is. Negro staat hoog aan mijn lijstje hoor, sowieso omdat daar een lage vosfactor in zit en ik eigenlijk een zwarte ook heel gaaf vind! Maar wil niet op kleur fokken. Puur op beweging, exterieur en karakter. Vandaar de drie hengsten.. Maar alle andere opties zijn mogelijk! Wil wel bij KWPN blijven. Glamourdale was ook een keuze geweest maar vind de nakomelingen tegenvallen.
Aimee schreef:bpauwels schreef:Heel knap maar van beweging weet ik er weinig van, veulen en merrie waren toen van oude eigenaar. Dit wordt mijn eerste hengstenkeuze bij deze merrie vandaar dat het zo lastig is. Negro staat hoog aan mijn lijstje hoor, sowieso omdat daar een lage vosfactor in zit en ik eigenlijk een zwarte ook heel gaaf vind! Maar wil niet op kleur fokken. Puur op beweging, exterieur en karakter. Vandaar de drie hengsten.. Maar alle andere opties zijn mogelijk! Wil wel bij KWPN blijven. Glamourdale was ook een keuze geweest maar vind de nakomelingen tegenvallen.
Heb je de merrie net en je maakt dus nu nog de keuze om dit seizoen te dekken?
Ik snap de reactie van Elisa wel, maar het is al eind juni. Als je nu nog moet beginnen en ook nog allerlei andere hengsten gaat overwegen, komt het allemaal wel erg op het laatste moment aan.
Ik geloof dat ik voor Negro zou gaan, juist omdat het al een knap veulen heeft opgeleverd. En dan het komende jaar uittrekken voor het maken van een andere hengstenkeuze voor volgend seizoen. Al kan er per hengstigheid maar maximaal 2x sperma worden besteld, ook niet ideaal.