Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HopeMyDay schreef:Ik heb een keer een merrie de hengst dood zien slaan bij een poging tot natuurlijk dekken en sindsdien ben ik daar geen fan meer van.
Laat de hengst maar mooi op de dekbok springen, dat is uiteindelijk ook veel duurzamer voor de hengst. Uit één zaadlozing op de dekbok kun je namelijk meerdere merries bevruchten en bij een gewilde hengst hoeft hij dan minder vaak op de bok. Dat kost hem minder energie én de kans dat de merrie hem wat aandoet is ook een stuk kleiner.
kiki1976 schreef:De hengst waarbij mijn merrie is geweest kwam aan als een echte hengst die goed wist wat ee ging gebeuren. Maar bleef zeer netjes en voorzichtig naar mijn merrie.
Mijn merrie stond gewoon los.
Verkrachtig zeer zeker niet.
Al kreeg ik dat van de ene da op de kliniek wel dat gevoel. Oude rot in het vak, grote handen en armen en wat minder geduld. Hop arm erin en merrie niet zeuren.
Gelukkig hadden we voornamelijk andere da's die wat voorzichtiger waren
marjolein88 schreef:hier zeker geen voorstander van Natuurlijk dekken.
Ok... bij kleine shetjes of welshjes is het nog wel te doen, maar grotere ponys en paarden zeker niet.
Als je ook eens wist hoeveel vuiligheid je wegzeeft na een sprong KI. Deze vuiligheid krijg je anders zo in de baarmoeder van de merrie ! En dan nog te bedenken dat natuurlijk dekkende hengsten vaak ook hun geslachtsdeel minder vaak schoongemaakt wordt en er ook nog Soa's aan kunnen "kleven" brrrr