Samengevat gaat het hierom.

Na een ontzettend lief en leuk hengstveulen van Desperado in 2021 (inmiddels ruin), zie het toenmalige volgtopic hier: [KS-MK] Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov), hoop ik in 2024 net zo'n vrolijke gup te fokken uit mijn merrie Genève.
Gen is mijn allergrootste vriendin en altijd mijn stabiele haven geweest in alle roerige tijden. Ik zit momenteel sinds 1,5 jaar weer in een diepe dip maar iedere dag staat zij even op mij te wachten om te knuffelen en daar ben ik dankbaar voor. Ik hoop dat het fokken van nog een veulentje weer een lichtpuntje gaat zijn.

Gen heb ik sinds haar derde en we zijn samen van zadelmak naar Z dressuur gekomen, wat ik best knap vind aangezien ik een klungel ben en zij een klein springpaardje vermomd als zwarte haflinger.

Dit was op onze sportieve piek (

Gen kon ook leuk springen (dit was uiteraard voor de blessure), zelf durf ik dit zeker niet, maar mijn stalhoudster leende haar wel eens voor de afwisseling.
Nu kan Gen (zeer waarschijnlijk) alleen nog recreatief/therapeutisch aan de gang en is ze vooral een XL bixiepony voor mijn dochter. Omdat ze zo zachtaardig, braaf en nuchter is, kan ik mijn dochter eigenlijk meer vertrouwen met Gen dan op haar verzorgpony.

Ik hoop uit Gen nog zo'n lief en nuchter veulen te fokken waar ik als klungelige amateur toch leuk mee kan dressuren en waar mijn dochter ook vertrouwd mee kan zijn. Als het veulen dus het karakter van Gen krijgt of het karakter van Rio (het eerste veulen), dan komt dat helemaal goed.
Gen komt uit een veelzijdig lijntje en gezien mijn ambities meer op dressuurvlak dan springvlak liggen, wil ik nu graag weer een beetje meer dressuurbloed toevoegen. Dat is bij Rio ook mooi uitgepakt dus dat gaan we weer doen.

We hopen op een veulen met iets meer maat, lengte en beweging dan Gen, maar als hij/zij maar gezond en lief is, dan ben ik al blij.

Hier alvast het eerste beeldmateriaal van het veulen:

Dag 17.

Dag 34.
Zien jullie er ook een merrie in?

Bij de vorige dracht vond ik het ontzettend leuk dat er mensen waren die ons gingen volgen en dat gaf me toen positieve energie. Hopelijk deze dracht dus weer! We zouden het heel leuk vinden als je een berichtje achterlaat als je op de hoogte wil blijven.

Veel liefs van Gen en mij, dit zijn wij trouwens samen voor de beeldvorming

Bedankt voor het lezen!