Ik heb helaas geen standfoto.
Linkje naar Horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ct-lady-yt
Als veulen was ze al heel knap, en dat is ze nog steeds

Filmpje:
https://youtu.be/hJdTQBCWtgI
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonnepuntnl schreef:Ja, klopt. Ben ook weg van Eldorado bloed, en Eldorado heeft ook vergrotend gewerkt. Maar het is ook goed om een keer naar wat anders te kijken. Hoewel Grandorado voor deze nog wel op mn lijstje staat hoor!
O Bailey is zelf met zn 1,68m niet al te groot he.
Oehlala schreef:yvonnepuntnl schreef:Ja, klopt. Ben ook weg van Eldorado bloed, en Eldorado heeft ook vergrotend gewerkt. Maar het is ook goed om een keer naar wat anders te kijken. Hoewel Grandorado voor deze nog wel op mn lijstje staat hoor!
O Bailey is zelf met zn 1,68m niet al te groot he.
Klopt maar de stokmaat vd hengst zelf zegt niets over zijn vermogen om al dan niet vergrotend/ verkleinend te fokken. Het is een Darco x Contact x Chapman, allemaal grote hengsten op rij, kijk die hele lijn maar eens na, groot zat.
De nakomelingen die ik van O Bailey gezien heb waren allemaal 170 plus.
Daarnaast worden ze meestal gemeten op de keuring als ze net aan 3 zijn en vaak nog wel doorgroeien.
Grandorado is ook een gave hengst, maar niet jong en op punt van doorbreken, anders zou je nog kunnen kijken naar iron Man vd Paddenbore, een darco x chin chin.
gomir schreef:Ik vind O'Bailey wel een interessante optie! Zou ik zelf niet aan gedacht hebben, maar hij liet zich onwijs goed zien in Deurne op het NK.
Oehlala schreef:Maar wat is te klein bij jouw? Je merrie is 165m en de hele lijn van hem bestaat uit paarden van 170 plus, de kans dat je een veulen krijgt kleiner dan pakweg 165 is nihil. In mijn ogen niet aanwezig, of wil je iets van 180m fokken?
Camargo fokt groot, heel groot.
Ermitage Kalone met Catoki erachter en een behoorlijk Franse moederlijn met Angelo en volbloeden gaat zeker niet vergroten. Catoki fokt regelmatig klein, echt klein.
Ook Highway met Chellano in de moederlijn fokt zeer waarschijnlijk niet vergrotend.
Misschien die Cumano zoon van Lansink die vorig jaar is goedgekeurd? Dat is een Cumano uit Valentina, dat is een Nabab, fokt waarschijnlijk ook groter.