Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balou_k schreef:DubbelFun schreef:Ik vind hem erg licht voor een smokey, dus ik ga voor en valk.
Veulens worden als ze Smockey worden geboren als grijs, zoals een ‘gewone’ zwarte.
Mijn (geteste) Smockey black als veulen en nu:
[ [url=m/hxFFw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9YeOXQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OIoWuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z9ltNq.jpg]Afbeelding[/url] ]
tengeltje11 schreef:Kan mss gewoon zelfs zwart of kleur vd mama zijn ook.
Als je het zeker wil weten, ga je moeten testen. Zwart wordt in dat kleur geboren, dus zo abnormaal is zijn kleur niet. Alleen zie je crème op zwart amper, dus hij kan het wel dragen.
Donja schreef:Tribunals schreef:De hengst is idd een perlino, ouders zijn valk en palomino. Veulen zou dan smokey black zijn
@Poosje81 zijn ogen zijn toch gewoon blauw?
maar uit een valk en een palomino kan je ook een smokey cream krijgen
Tribunals schreef:Klopt, maar als de eigenaar zegt dat het een perlino is zal dat wel kloppen toch? Daarbij maakt dat voor het veulen niks uit, dat zou nog steeds een smokey black zijn. Ik doelde er meer op dat de hengst geen pearl oid is.
DubbelFun schreef:Tribunals schreef:Klopt, maar als de eigenaar zegt dat het een perlino is zal dat wel kloppen toch? Daarbij maakt dat voor het veulen niks uit, dat zou nog steeds een smokey black zijn. Ik doelde er meer op dat de hengst geen pearl oid is.
Ik zou daar niet op blind durven varen. Er lopen heel wat paarden rond waarvan de kleur verkeerd op een papier staat óf omdat het veulen niet duidelijk de juiste kleur liet zien op die leeftijd óf onbekendheid van kleurkunde.
Het enige juiste is testen.