De titel zegt het eigenlijk al.
Ruim 3 jaar geleden is mijn merrie geopereerd aan zandkoliek. We waren er op tijd bij, de darm is niks tussenuit gehaald en ze heeft een volledig herstel gemaakt. De buikwand is volledig hersteld en ze heeft nooit meer problemen gehad hierna en wordt ook fanatiek gereden.
Eigenlijk dacht ik dat het over was om ooit nog een veulentje uit haar te halen, maar mijn dierenarts gaf vorige week aan dat het in principe zou moeten kunnen. Wel dat fokken altijd een risico is voor de merrie, dat ik erbij stil moet staan dat het fout kán gaan, want een veulen krijgen is nooit zonder risico.
En dat ik goed moet nadenken of ik dat risico wil nemen, of niet beter een jong dier erbij kan kopen ter zijner tijd. Maar hij snapte ook dat ik met haar lijntje, en wat een fijn dier het is, graag een nakomeling van haar wil hebben.
Nu had ik al wat op Google en bokt gezocht, maar ik kan eigenlijk niks vinden op merries na die tijdens hun dracht zijn geopereerd aan koliek en het veulen toch hebben voldragen.
Nu ben ik benieuwd, zijn er hier bokkers die met hun merrie hebben gefokt na een koliekoperatie?