pam15 schreef:Wat leuk dat Elton hier genoemd wordt. Een niet al te populaire/bekende hengst.
Ik heb een, inmiddels 4 jarige, nakomeling van deze hengst. Zelf gefokt.
De toen 4 jarige Elton stond bij Joyce Lennaerts in training. Bij bezoek aan deze hengst, mocht ik hem zelf uit de stal halen, de peesjes omdoen en hem aan de hand monsteren. Zo'n fijn heerschap. Open karakter, braaf maar wel heel alert. Dit karakter heeft ie 1 op 1 aan zijn dochter overgedragen.
Via een kennis en tevens eigenaresse van een trainingsstal, hoor ik ook positieve geluiden over de bewerkbaarheid van de Elton nakomelingen.
Een vriendin van mij heeft met veel hengsten gewerkt op verscheidene grote dressuurstallen en Elton is haar favoriete hengst door zijn goede karakter. Ze heeft zelf twee nakomelingen van Elton. Een hengst en een merrie. Beide enorm braaf en lijken als twee druppels op Elton zelf. De hengst (4) heeft al gedekt, maar weet alsnog niet dat hij een hengst is. Hij heeft plezier in het rijden, van nature een goede balans en is zowat zadelmak geboren. De merrie ken ik persoonlijk wat minder goed.