Laatste paar weken enorm druk geweest met Maartje, Maartje is mijn 8 jarige NMPRS´s palomino bonte merrie. Afgelopen April 2022 heb ik Maartje laten dekken door mijn eigen zwartbonte hengstje Daredevil.
Beide ouder dieren zijn 84 cm in schofthoogte en beide zeer lief in karakter. Ik wilde graag een veulen voor mijzelf fokken.
Maartje is afgelopen 25 op 26 Maart in de nacht bevallen, na een dracht van dik 335 dagen. De bevalling is zeer netjes verlopen en merrie en veulen doen het goed, De dierenarts is op zondag ook geweest ter controle van merrie en veulen, ook zij heeft ze goed gekeurd.
1.

Op de eerste foto was Quincy net een paar uurtjes oud, ze was daar wel al ver opgedroogd maar ivm de kou had ik haar een dekentje opgelegd. Door een gebrek aan een warmtelamp.
2. De zondag middag!

3. Ondertussen alweer maandag, Maartje en Quincy eens een momentje buiten gezet.

4. Ondertussen ook nog eventjes zo heerlijk van beide dames genoten!

Nog een lief kroelmomentje samen met Maartje.

En nog een fototje van haar geweldige aftekeningen.

Voor de allereerste keer een eigen veulentje te hebben gefokt met mijn eigen pony´s ben ik trots en helemaal gelukkig met het resultaat!
wat een rijkdom! Eindelijk weer optimaal kunnen genieten van en samen met mijn dieren!
Bedankt voor het kijken!
Veel liefs Linda