Momenteel heb ik een wintec 14 inch zadeltje voor hun, met een witte boom. Het is een ouder model dat nog wolgevuld is.
Ik merkte dat het zadel naar rechts gleed bij het rijden, en een staartriem of "extra" aansingelen helpen niet, en lijkt mij ook niet de oplossing. Omdat ik niet zeker was of het aan mijn dochter lag of aan het zadel heb ik de zadelpasser laten komen.
Deze stelde vast dat het zadel nét te groot is, het scheelt maar een 0.5 - 1 cm, maar dat zou het al kunnen zijn, en bovendien zag ze erna dat het zadel dringend aan nieuwe vulling toe was. Boommaat was wel prima, en ze had hem onder handen genomen en zo optimaal gevuld dat het niet meer zou mogen uitmaken aangezien mijn dochter netjes in het midden zat.
Ze dacht dus dat de gaten in de vulling de oorzaak was van het verschuilven en het nu opgelost was.
Helaas bij de volgende bosrit ging ze weer naar rechts, niet heel erg maar genoeg om op te vallen.
Na stevig aansingelen was het probleem opgelost maar wederom dit zou niet! de bedoeling mogen zijn.

Verhaal kort, ik zoek dus een leuk zadeltje dat kleiner als 33 cm uitvalt. Ik kom dus op van die bambino zadels, of HH zadel , wintec educatief ..en die schommelen tussen de 28-29 cm, wat dan wel een uitkomst zou bieden.
Maar ik wil wel een iets fatsoenlijk zadel voor dit top duo. zonder in de hoge kosten te komen voor zolang het nog mag duren. (vinden jullie haar overigens te groot?)

Er zijn redelijk wat opties, maar vaak zijn deze zadels met een "brede" boom of een "standaard" boom, ja dat zegt niets, "one size fits all" in een vaste boom vind ik dus niet ok.
Verplaatsbare kussens dan weer wel.
maar welke? de wintec educatief? De HH ? de bambino? ik dacht zoiezo een kwalitatieve schokdemper aan te shaffen als het 1 van deze zadels moest worden.
Welke heeft jullie voorkeur?