Dus de zoektocht gaat verder! Misschien hebben de bokkers tips!
Ik wil niet binnen de connemara blijven.
Ook mogen de pony's boven de D maat uitgroeien, liever groter dan kleiner.
Ik heb 2 connemara pony's.
Citaat:Pony 1: Is niet zo heel groot in de D maat, mooi front en chique hoofdje, sensibel in haar karakter, een compacte bolle ronde pony. Daar wil ik wat meer lengte in krijgen en vooral een nuchter karakter.
Ik zit te denken aan geronimo taonga, deze durf ik alleen niet op pony 2 te zetten ivm het grote hoofd.
Citaat:Pony 2: Is groot in de D maat en vrij lang, nuchter karakter, wat de grond ingebouwd en heeft een groot hoofd en mag meer beweging hebben. Dus daarin moeten we verbeteren op: beweging en opwaartse bouw met een kleiner hoofd. Zeker niet meer lengte in het lijf dat heeft ze voldoende.
Ik heb 2 tegenpolen laten we maar zeggen.
Ik wil dus geen sensibel, bloederig bloed. Dus welsh en arabier valt af. Ik heb zelf goede ervaring met duitse rijpony's uit mijn ponytijd.
Mijn doel:
Citaat:Ik vind de connemaras in nederland niet zo'n aanwinst en ik wil iets fokken met wat meer potentie of hoe ik dat moet zeggen. Dat is nog mijn sport mind in mijn achterhoofd. Dan worden ze alleen maar knolleriger van zeg maar, de beweging wordt er niet beter van. Ik wil toch wel proberen wat meer beweging erin te krijgen en dat ze wat chiquer worden. Ik zal nog eens even foto's plaatsen van de twee pony's.
Ik fok deze veulentjes puur voor mezelf! Dus niet met het oog op verkoop of commercie. Ik wil een fijne pony fokken voor de toekomst voor mezelf, braaf, liefst mooi en liefst met wat (meer) beweging en die ik dressuurmatig zou kunnen trainen naar het Z.
Pony 1:

Pony 2: