Hoeveel zijn jullie per maand kwijt aan hooi en stro bij overdag in het land en snachts in stal? Dan ook de prijs per pakje/baal erbij neerzette en hoeveel Shetlanders.
B.v.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wpaard schreef:Ik hoef enkel te weten hoeveel jullie kwijt zijn aan hooi/stro dus niet qua stalling of hoefsmid.
Ik wil namelijk uitrekenen of het plekje wat ik in gedachten heb, uit kan qua mijn budget. En ik geen idee heb hoeveel je kwijt bent voor 2 Shetlanders aan hooi/stro..
Hoeveel pakjes hooi/stro heb ik nodig in een maand..
Wat is een reëel bedrag waar ik rekening moet houden?
Dandelion07 schreef:Voor onze hele kudde, 10 ponys, 6 balen in een week aan hooi. Zomers als het echt lekker veel gras is maar 2. Wij hebben een inloopstal daar gaat denk ik 1 pakje stro per week overheen in de winter. 1x in de twee weken alles eruit en 2 nieuwe balen erin.
Vgm verkochten wij het 4 euro per pakje hooi en 3 voor stro. Wij hebben alles van eigen land
Dusja1 schreef:Hier gemiddeld 100 per maand kwijt aan hooi (6 shetlanders) die ik vorig jaar voordelig heb weten in te kopen voor 3,-/3,50 per baal.
Vlas gaat er hard doorheen nu ze s'nachts binnen staan. Als ik uitmest zoals ik zou willen gaan er 10 pakken vlas per week doorheen á 7,25 per stuk.
Om kosten te besparen haal ik de stallen niet meer iedere week volledig leeg maar gaat er schoon vlas overheen. Nu gaan er ongeveer 5 pakken vlas doorheen per week.
Met stalgeld erbij, ontwormen en hoefsmid kost iedere pony mij ongeveer 100,- per maand
Wpaard schreef:Bedankt voor jullie inzicht, dit is heel helpend bij mijn keus.
Ik denk dat ik het onderschat heb hoeveel je kwijt bent. Ik denk dat ik dan die stal laat schieten..
Het kost al €185 kaal en plus dus die extra kosten voor hooi/stro/brok. Vind ik eigenlijk teveel voor mijn Shetlanders..
Wpaard schreef:Ik hoef enkel te weten hoeveel jullie kwijt zijn aan hooi/stro dus niet qua stalling of hoefsmid.
Ik wil namelijk uitrekenen of het plekje wat ik in gedachten heb, uit kan qua mijn budget. En ik geen idee heb hoeveel je kwijt bent voor 2 Shetlanders aan hooi/stro..
Hoeveel pakjes hooi/stro heb ik nodig in een maand..
Wat is een reëel bedrag waar ik rekening moet houden?