4 september dit jaar kreeg Asfaloth helaas de diagnose hoefbevangen. Die dag Asfaloth direct verhuist naar Asfaloth zijn huidige plek en Asfaloth die dag dus ook moeten scheiden van zijn grote (kleine) vriend Gimli. 8 september kwam Asfaloth zijn officiële diagnose na foto's gemaakt te hebben. Chronisch bevangen. De foto's zeiden helaas genoeg.
Asfaloth is nu stabiel en doet het goed op zijn huidige plek (Asfaloth staat nu bij de eigenaar van de kudde. De wei ligt in het ene dorp. De stallen van de eigenaar van de kudde in het dorp er naast). Asfaloth Staat samen met een andere merrie uit dezelfde kudde op een mooie paddock daar, maar die merrie gaat binnenkort weer terug naar de kudde en Asfaloth natuurlijk niet. Asfaloth mag niet meer op het gras.
Gimli was voor de verkoop en zou dan na afspenen tijdelijk bij Asfaloth komen te staan.
Alleen ik kon het echt niet over mijn hart verkrijgen dat Asfaloth in de toekomst opnieuw afscheid zou moeten nemen van Gimli. Ik gun mijn stoere grote vriend een vast maatje. Dus ja... dat gezegd hebbende.
Gisteren dan ook maar bij de eigenaar van de kudde geïnformeerd wat hij nou voor Gimli vroeg aan vraagprijs. Hij zou er over nadenken en het mij laten weten. Begin deze avond het verlossende woord gehad en de eigenaar hoefde er niks voor te hebben. Gimli is voor mij. Een veulen. Gekregen... ik ben nog steeds sprakeloos en tegelijk kan ik het wel van de daken schreeuwen

En mijn stoere grote 9 jarige vriend heeft een vast vriendje. Ik ben zo ongelooflijk blij

Wat het helemaal bijzonder maakt is dat Asfaloth op 4 november 2013 in dezelfde wei is geboren als Gimli (ja echt. Ik verzin het niet).
Toen Asfaloth geboren werd voelde ik net zo'n klik die ik ook met Gimli voelde vanaf het begin.
Asfaloth kreeg ik ook van zijn fokker (De wei waar de kudde Shets in staat is van Asfaloth zijn fokker. Asaloth zijn fokker heeft geen eigen Shets meer, maar in diezelfde wei staan nu Shets van een goede vriend van Asfaloth zijn fokker. Gimli en Asfaloth hebben dus beiden een verschillende fokker, maar komen wel uit dezelfde wei om het lekker ingewikkeld te maken

Niet alleen dat. Hoe bijzonder is het dus dat ik nu 2 pony's in mijn bezit heb die in dezelfde wei zijn geboren en waarvan ik beide pony's al vanaf hun geboorte ken

En van beide pony's ken ik de ouder dieren. De moeder en vader van Asfaloth heb ik verzorgd (zijn beiden inmiddels verkocht) en de ouders van Gimli verzorg ik nu nog steeds.
Gimli word wanneer hij oud genoeg is overigens gecastreerd, maar voor nu heerlijk fijn opgroeien

Ik ga heerlijk genieten van mijn twee stoere mannen en kijk onwijs uit naar de dag dat ze herenigd worden. Binnenkort word Gimli afgespeend en dan zijn hij en Asfaloth voor altijd samen

1. Gimli een paar uur oud met zijn moeder Eowyn:

2. Gimli nu

De vader van Gimli:

3. En dan nu nog wat foto's uit de periode dat Asfaloth en Gimli nog samen op de wei stonden. Ik kijk uit naar de dag dat Gimli naar 'huis' komt en herenigd word met Asfaloth

Foto's staan niet op volgorde overigens!
Gimli en Asfaloth

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.