Ik wil dit jaar echt eens wat meer gaan rijden. momenteel ben ik vooral een recreatieve occasionele ruiter. Vaak weinig tijd gehad, slecht weer, persoonlijk leven dat in de weg zat, noem maar op.
Mijn haflinger heeft buiten pit genoeg, maar in de rijbaan is hij snel uitgeboerd hoewel hij het wel kan, en als hij langere tijd stilstaat (zoals nu) zijn heel zijn spieren "weg". M.a.w. een toplijn om je voor te schamen

Mijn doel is om dressuur af te wisselen met buitenritten in ons bos (dit eerder als positieve afwisseling ipv training). en werk aan de hand.
alleen heb ik geen idee HOE ik aan de slag moet gaan. ik probeer aan de longe veel overgangen te maken. Maar een "berg" om op en af te lopen zoals ze vaak zeggen heb ik niet meteen in de buurt, en cavaletti's ook niet (alleen op de grond leggen bv).
Voor in Galop krijg ik hem niet langer dan 2 rondjes gehouden dan valt hij er al uit als we onder zadel rijden. Lichamelijk is hij gezond.
Nu eerlijk is eerlijk, ik ben ook niet bepaald fit

Ik dacht aan een soort start to run maar dan in "draf" versie en natuurlijk langere tijden. ik zeg maar "5 min goed doordraven, gevolgd door 5 min stappen"?

Dus hebben jullie tips? Shoot